ساخت حسگر دما مورد نیاز صنایع به دست فناوران ایرانی

صدا و سیما چهارشنبه 02 آبان 1403 - 15:02

ساخت حسگر دما مورد نیاز صنایع به دست فناوران ایرانی

مدیر فنی این شرکت دانش بنیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، گفت: در صنایع مختلفی مانند نفت گاز پتروشیمی، کارخانه سیمان، صنایع نیروگاهی، صنایع غذایی و... کنترل و پایش دما جوز مولفه های مهمی محسوب می شود که همین دغدغه باعث شد تا ما در مجموعه دانش بنیان خود و با استفاده از دانش فنی متخصصان داخلی حسگرهای دمای مورد نیاز در صنایع مختلف را طراحی و تولید کنیم.

حمزه جباری افزود: از این محصولات جهت اندازه گیری دمای فرآیند تولید یک محصول در کارخانجات یا یک صنعت استفاده می شود و ما با توجه به نیاز هر صنعت قادر هستیم حسگر حرارتی مورد نیاز آن را طراحی کنیم.

وی گفت: پیش از تولید محصول در مجموعه دانش بنیان ما، حسگرهای حرارتی مورد نیاز صنایع کشور از کشورهای آلمان، آمریکا، انگلیس، فرانسه و چین وارد می شد که پس از اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشورمان دیگر امکان واردات وجود ندارد یا به سختی می توان آنها را وارد کرد.

مدیرفنی این شرکت دانش بنیان، با اشاره به بازار صادراتی حسگرهای دمای تولید شده در این مجموعه دانش بنیان، افزود: با توجه به اینکه در همسایگی کشورهای حوزه خلیج فارس قرار داریم که حوزه نفت خیزی است محصول ما از بازار صادراتی خوبی برخوردار است و بومی سازی آن سالانه حدود ۴۰ میلیون دلار ارزآوری دارد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.