حملات شدید رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها در شمال نوار غزه

صدا و سیما چهارشنبه 02 آبان 1403 - 15:02

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، بسیاری از بیمارستان‌های شمال نوار غزه قادر به ارائه خدمات پزشکی نیستند و به دلیل تشدید حملات رژیم اسرائیل به مراکز پزشکی و بیمارستان ها، تنها بیمارستان کمال عدوان پذیرای بیماران فلسطینی است.
نظامیان رژیم اسرائیل به اردوگاه آوارگان جبالیا در بیت لاهیا و بیت حانون در شمال غزه حمله کرد. در این حملات ۶۷۰ فلسطینی زخمی شدند و صد‌ها نفر نیز در زیرآوار قرار گرفتند. در این مناطق ۴۰۰ هزار آواره فلسطینی حضور داشتند و اسرائیل در تلاش بود تا همه آنها را پاکسازی قومی کند. رژیم اسرائیل بیش از دو هفته در حملاتش بیمارستان‌های شمال نوار غزه را هم هدف قرار داده و با حمله به بیمارستان‌ها سبب قطع دسترسی فلسطینیان به کمک‌های پزشکی و منابع دیگر شده است. در حال حاضر دو بیمارستان در این منطقه به طور کامل تعطیل شده است. بیمارستان کمال عدوان تنها بیمارستانی است که روزانه صد‌ها فلسطینی زخمی به آن مراجعه می‌کنند. با وجود ادامه بمباران‌های اسرائیل، کارکنان بخش درمانی به دلیل افزایش مراجعات خواستار کمک رسانی هستند و آنها حالا با کمبود شدید تجهیزات پزشکی مواجه شده اند. هر روز آنها با شمار زیادی از شهدا مواجه می‌شوند به طوری که بیمارستان به گور دسته جمعی تبدیل شده است. 

دکتر ایاد الجبری مدیر پزشکی بیمارستان الاقصی در این باره گفت: بیمارستان محلی است که مردم در زمان بحرانی، مرگ یا زخمی شدن به آن مراجعه می‌کنند. در حال حاضر رژیم اسرائیل بطور مداوم شمال نوار غزه را بمباران می‌کند. در شمال نوار غزه بیمارستان‌های مهمی مانند کمال عدوان، بیمارستان اندونزیایی و العوده قرار دارد که بار‌ها هدف حملات رژیم اسرائیل قرار داشته است. در روز‌های گذشته نظامیان رژیم اسرائیل دستور تخلیه گسترده همه مراکز پزشکی در شمال نوار غزه را صادر و به طور مستقیم پزشکان و بیماران مستقر در این مراکز را مورد تهدید قرار داد. 

اسماعیل الثوابتی سخنگوی وزارت اطلاعات غزه نیز در این باره گفت: فلسطینیان در اردوگاه‌های شمال غزه شامل جبالیا در شرایط فاجعه باری زندگی می‌کنند. نظامیان رژیم اسرائیل بیش از ۱۶ روز است که مناطق شمال غزه را به طور کامل محاصره کرده و از ورود کمک‌های پزشکی و مواد غذایی به این مناطق جلوگیری می‌کند. ساکنان این مناطق قربانی سیاست گرسنگی دادن کامل از طرف رژیم اسرائیل هستند.

در حملات هوایی امروز به اردوگاه آوارگان در شمال غزه دستکم ۳۴ فلسطینی شهید شدند. بسیاری از مناطق مسکونی از بین رفته و یا بطور کامل ویران شده است. مردم بیگناه برای فرار از بمباران‌ها به مناطق ساحلی فرار می‌کنند و بیمارستان‌ها بطور سنگین هدف بمباران‌ها قرار گرفته اند. این وضعیت مردم فلسطین را در معرض مرگ حتمی قرار می‌دهد.

اگر جهان در این جنگ مداخله می‌کرد، هیچ وقت شاهد این فجایع نبودیم. این اولین بار نیست که این اردوگاه هدف حملات گسترده قرار گرفته است. با وجود حملات بی وقفه رژیم اسرائیل به این مناطق، پزشکان در داخل بیمارستان کمال عدوان اعلام کردند همچنان در آن باقی خواهند ماند تا از جان بیماران محافظت کنند. با این وجود، جامعه جهانی درباره این جنایات رژیم اسرائیل همچنان سکوت اختیار کرده و نظاره گر کشتار افراد بیگناه در این مناطق است. 

 

 

 وداع جانسوز با شهیدی در محله التفاح شهر غزه
کانال تلگرام سند ؛ تصاویری از وداع جانسوز با شهیدی منتشر کرد که در حمله رژیم اشغالگر به گروهی از کارگران شهرداری غزه در محله التفاح شهر غزه شهید شد.





اندوه پدر فلسطینی در شهادت پسرش در بیت لاهیا
کانال تلگرامی فلسطین پست تصاویری از حزن و اندوه جانگداز پدر فلسطینی در پی شهادت پسرش در حمله رژیم اشغالگر به بیت لاهیا در شمال منطقه غزه منتشر کرد.





کوچ اجباری خانواده های فلسطینی از شمال غزه
کانال تلگرام فلسطین پست تصاویری از کوچ اجباری خانواده ها از شمال غزه زیر بمباران و آتش صهیونیست ها منتشر کرد.




 

 

الگو گرفتن نوجوانان فلسطینی از یحیی سنوار
در کرانه باختری اشغالی کودکان به شیوه لحظات آخر عمر یحیی سنوار در مقابل نظامیان سرتاپا مسلح روی صندلی می نشینند.

 



آتش سوزی برخی خانه‌ها در بیت لاهیا در نتیجه حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی











منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.