پیام تسلیت رئیس هلال‌احمر درپی شهادت پزشک ایرانی در لبنان

خبرگزاری مهر چهارشنبه 02 آبان 1403 - 15:06
رییس جمعیت هلال احمر با صدور پیامی، شهادت علی حیدری که به عنوان پزشک و امدادگر برای درمان مجروحان و کمک به بیماران در لبنان در حال خدمت بود را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس جمعیت هلال احمر در پیامی شهادت دکتر علی حیدری را در لبنان تسلیت گفت.

وی روز گذشته و در مسیر حرکت به سمت محل مداوای بیماران توسط پهپادهای رژیم صهیونیستی در میدان صور ترور شد. او در دوران دفاع مقدس به صورت داوطلبانه به جبهه رفت و بعد از پایان جنگ علی رغم امکان حضور در تهران جهت گذراندن طرح از مسئولین اداره طرح خواست وی را به هرکجای کشور که مردم به وجود او بیشتر نیاز دارند اعزام کنند و اینگونه شد که مدت‌ها در روستاهای محروم استان هرمزگان طبابت کرد و در دهه ۷۰ به لبنان رفت.

شهید دکتر علی حیدری در اوج دوران جولان تکفیرها در سوریه خود را به صفوف رزمندگان رساند و در درمانگاه‌های صحرایی به مداوای مدافعان حرم پرداخت. اقدام رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن دکتر حیدری که به عنوان پزشک و امدادگر برای درمان مجروحان و کمک به بیماران فعالیت می‌کرد، نقض آشکار کنوانسیون‌های ژنو ۱۹۴۹ در مورد منع حمله به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و پزشکان و کادر درمانی است و جنایت جنگی محسوب می‌شود.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الَّذینَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصیبَةٌ قالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ أُولئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَواتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ رَحْمَةٌ وَ أُولئِکَ هُمُ ‏الْمُهْتَدُونَ

شهادت علی حیدری، بر اثر حمله پهپادی در لبنان، باعث تأثر و تالم خاطر این جانب شد. ایشان که قسمتی از زندگی خود را به عنوان داوطلب به مردم خدمت کرد، با صفای باطن مثال‌زدنی، خدمت به بیماران و نیازمندان را تا آخرین لحظات زندگی تکلیف خود می‌دانست و سرانجام در این فریضه مقدس به معبود پیوست و باقیات صالحات گرانقدری را توشه آخرت خویش کرد.

این شهادت، شایسته بزرگمردی چون دکتر علی حیدری بود که در آماج حملات تروریستی، مداوای بیماران برای او مهمتر از هر نکته دیگر بود زیرا جان سپردن در راه خدا و فداکاری برای مظلوم، ریشه در ژرفای افکار بشردوستانه‌اش داشت.

این واقعه را به خانواده محترم ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم و از پروردگار برای آنان صبر خواهانم.

خداوند متعال، رحمت واسعه الهی، غفران و علو درجات را شامل روح مطهر این شهید عزیز قرار دهد و با ائمه معصوم (ع) در رضوان الهی محشور فرماید.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.