محمدرضا عارف رئیس سازمان ملی هوش مصنوعی شد

دیجیاتو چهارشنبه 02 آبان 1403 - 15:13
حسین افشین به عنوان دبیر سازمان ملی هوش مصنوعی و جانشین رئیس منصوب شده است. The post محمدرضا عارف رئیس سازمان ملی هوش مصنوعی شد appeared first on دیجیاتو.

«حسین افشین»، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، امروز ۲ آبان درخصوص آخرین تغییرات در ساختار سازمان ملی هوش مصنوعی اعلام کرد براساس حکم رئیس‌جمهور، ریاست این سازمان و شورای راهبردی آن به «محمدرضا عارف»، معاون اول رئیس‌جمهور، واگذار شده است. همچنین افشین خود به‌عنوان دبیر سازمان ملی هوش مصنوعی و جانشین رئیس منصوب شده است.

افشین در تشریح برنامه‌های آینده این سازمان به اجرای برنامه جامع اقدام ملی مشترک برای هوش مصنوعی و تدوین اساسنامه سازمان ملی هوش مصنوعی تحت نظارت عارف و خود اشاره کرد. او با اشاره به این تغییرات گفت: «نه‌تنها سازمان ملی هوش مصنوعی از زیر نظر معاونت علمی خارج نشده است، بلکه در بالاترین سطح حاکمیتی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.»

در دولت قبل، «ابراهیم رئیسی» با صدور حکمی، مسئولیت تشکیل شورای ملی راهبری و مرکز ملی هوش مصنوعی را به معاون علمی خود سپرده بود. این سازمان که قرار بود خرداد افتتاح شود، به تعویق افتاد و درنهایت ۱۹ تیر سال جاری با حضور «محمد مخبر» و «روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» افتتاح شد.

براساس حکم تأسیس شورای ملی راهبری هوش مصنوعی، ریاست این شورا برعهده رئیس‌جمهور یا معاون علمی وی است و دبیر شورا و رئیس مرکز ملی هوش مصنوعی نیز با پیشنهاد معاون علمی و حکم رئیس‌جمهور تعیین می‌شود.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.