حملات به عمق شهر «صور» در جنوب لبنان موجی از آوارگی به راه انداخت

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 02 آبان 1403 - 15:14
بر اساس آنچه خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد مدت کوتاهی پس از دستور رژیم صهیونیسی به ساکنان شهر صور برای تخلیه، این شهر شاهد موجی از آوارگان شد. اشغالگران روز چهارشنبه شهر صور، دومین شهر بزرگ در جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

به گزارش ایسنا، این آژانس خبری لبنان گزارش داد: چهار حمله پس از تهدید دشمن، شهر صور را هدف قرار داد. این در حالی است که آژانس ملی لبنان پیش از این گزارش داده بود: «یک پهپاد دشمن خیابان صوت الفرح در صور را هدف قرار داد.»

غیرنظامیان روز چهارشنبه پس از آنکه ارتش اشغالگر از ساکنان خواست بخش‌های زیادی از شهر را که هزاران آواره را در خود جای داده است، تخلیه کنند، از صور گریختند.

تعداد آوارگان صور در جنوب لبنان از ۱۵۰ هزار نفر فراتر رفت

خبرگزاری لبنان گزارش داد که پس از تهدید ارتش رژیم صهیونیستی به تخلیه مناطق در جنوب لبنان، موجی از آوارگی از شهر صور در جنوب لبنان آغاز شد.

در این راستا دفاع مدنی لبنان به تخلیه مناطق در شهر صور در جنوب لبنان که پذیرای هزاران آواره است، ادامه داد.

این حمله در حالی است که لبنانی‌های آواره در صور با شرایط سختی در مراکز سرپناهی مواجه هستند که فاقد ابتدایی‌ترین خدمات هستند و مراقبت کافی برای ساکنان خود ارائه نمی‌کنند.

حملات به عمق شهر «صور» در جنوب لبنان موجی از آوارگی به راه انداخت
مکان‌های مورد هدف در صور

«مرتضی مهنا»، مدیر واحد مدیریت بلایا در اتحادیه شهرداری‌های صور به العربی الجدید گفت: اشغالگران اسرائیلی قلب شهر صور را هدف قرار دادند و حملات متمرکز بود.

وی افزود: «مدرسه الجعفریه در صور به دلیل اینکه در مجاورت مورد هدف قرار دارد تخلیه شد و بسیاری از تخلیه شدگان یا به سمت دریا یا محله مسیحیان نقل مکان کردند یا شهر را ترک کردند.»

مهنا توضیح داد که تعداد آوارگان در صور بیش از ۱۵۰ نفر است.

وی افزود: کسانی هستند که به سمت صیدا رفتند و برای هماهنگی جهت رفتن به آنجا با صلیب سرخ تماس گرفتند و برخی نیز از رفتن امتناع کردند.

حملات به عمق شهر «صور» در جنوب لبنان موجی از آوارگی به راه انداخت
حملات به صور

مهنا خاطرنشان کرد: در نتیجه این بمباران شهر به شدت آسیب دید و البته نگرانی و ترس در بین مردم وجود دارد.

جنوب لبنان یک منطقه جغرافیایی است که با موقعیت استراتژیک مشخص می‌شود و مرزهای آن مثلثی را با مرزهای سوریه و فلسطین تشکیل می‌دهند. این منطقه برای چندین دهه کانون درگیری بین اشغالگران و لبنان بوده است و در نتیجه حملات مکرر صهیونیست‌ها بی‌ثباتی امنیتی را تجربه کرده است.

ارتش اشغالگر برای سی و یکمین روز متوالی به تجاوزات گسترده خود علیه لبنان ادامه می‌دهد و تمامی مستلزمات زندگی از جمله بخش بهداشت را هدف قرار داده است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.