بریکس اعلام نارضایتی از راهبری بانک جهانی توسط آمریکاست

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 02 آبان 1403 - 15:19
وزیر اقتصاد گفت: بریکس، واکنش و نوعی اعلام نارضایتی از راهبری بانک جهانی و صندوق بین المللی پول توسط آمریکا و غرب است.

به گزارش ایسنا، عبدالناصر همتی که به همراه رئیس جمهور در اجلاس سران بریکس در روسیه شرکت کرده است تاکید کرد: همکاری های بریکس به عنوان دور جدیدیدی از همکاری های جنوب -جنوب، در کنار محورهای سیاسی امنیتی، فصل نوینی از روابط اقتصادی و مالی را طی می کند.

وی افزود: بانک توسعه نوین (NDB) و صندوق ذخیره مشروط (CRA) بریکس سمبل نارضایتی اعضای بریکس از عملکرد نهادهای مشابه آنها یعنی به ترتیب بانک جهانی و صندوق بین المللی پول است که عملا توسط آمریکا و غرب راهبری می شوند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان تاکید کرد: فرق این دوره با ۶ دهه پیش که همکاری های جنوب -جنوب شکل گرفت ولی نتوانست در مقابل قدرت اقتصادی غرب به رهبری آمریکا توفیق زیادی پید اکند در این است که کشورهای پیشتاز بریکس در حال حاضر نقش مهمی در اقتصاد جهان دارند.

همتی تصریح کرد: دو کشور چین و هند جزو ۵ اقتصاد اول جهان هستند.

وی ادامه داد: حضور فعال ایران در رکن اقتصادی و مالی بریکس فرصت‌های خوبی برای همکاری‌های اقتصادی کشورمان با ۹ کشور دیگر فراهم می‌سازد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.