رئیس سازمان ملی هوش مصنوعی منصوب شد

صدا و سیما چهارشنبه 02 آبان 1403 - 15:37

در این حکم همچنین معاون علمی رئیس‌جمهور ، به‌ عنوان دبیر سازمان ملی هوش مصنوعی و جانشین رئیس منصوب شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، حسین افشین، معاون علمی رئیس جمهور در حاشیه جلسه دوم آبان هیئت دولت ، با بیان این خبر درباره برنامه‌های پیش روی این سازمان گفت: اجرای برنامه جامع اقدام ملی مشترک برای هوش مصنوعی و شکل‌دهی تأسیس و اساسنامه سازمان ملی هوش مصنوعی در دستور کار قراردارد.
به‌ این‌ترتیب نه‌ تنها سازمان ملی هوش مصنوعی از ذیل معاونت علمی خارج نشده است بلکه در عالی‌ترین سطح حاکمیتی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور همچنین از پیگیری جذب نخبگان در دولت خبر داد و گفت: فرآیند جذب نخبگان در دولت در حال پیگیری است و در این راستا ارزیابی ها و نامه نگاری های لازم انجام شده است. اجرای این جذب منتظر سمت ها و جایگاه های استخدامی است که باید سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی برای این نخبگان تخصیص دهند، زیرا طبق برنامه هفتم هم باید دولت کوچک شود و هم این نخبگان جایگزین بازنشستگان شوند.
وی درباره تعداد این نخبگان افزود: حدود ۲۰۰ نفر دربرنامه جذب هستند که فرایند جذب آنها از قبل آغاز شده بود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.