صنایع غذایی می‌توانند از معافیت مالیاتی محصولاتشان بهره‌مند شوند

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 02 آبان 1403 - 16:03
قائم مقام ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان غذا و کشاورزی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: در بخش کشاورزی ۵۱۵ شرکت دانش بنیان در حال فعالیت هستند که با توجه به برنامه‌های پیش بینی شده در این زمینه به رشد قابل توجهی خواهیم رسید.

به گزارش ایسنا، ارژنگ جوادی روز چهارشنبه دوم آبان در حاشیه رویداد تبادل فناوری با محوریت چالش‌های موجود در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی که در دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: همیشه این انتظار را داشتیم که در معاونت علمی و فناوری و دانش بنیان به کشاورزی و امنیت غذایی پرداخته شود، از این رو این ستاد شکل گرفته تا بر روی حوزه‌هایی که مربوط به امنیت غذایی است تمرکز داشته باشد. این موضوع قدم روبه جلویی بود که باعث ایجاد انگیزه و امید در شرکت‌های دانش بنیان شده است.

وی افزود: این اقدام باعث شد تا بتوانیم هم شرکت‌های دانش بنیان موجود و را جهت دهی و حمایت کنیم و هم شرکت‌های جدیدی علی رغم چالش‌های موجود در کشور، ایجاد شود.

جوادی ادامه داد: در بخش کشاورزی از نظر کمیت کار اندکی در شرکت‌های دانش بنیان و کل زیست بوم دانش بنیانی کشور انجام شده و لازم است که تقویت شود.

وی گفت: امیدوارم وجود این ستاد و حمایت‌های بسیار قاطعی که معاونت از بخش کشاورزی و امنیت غذایی دارد، این زیست بوم تقویت بیشتری شده و شاهد پروژه‌های بزرگتری باشیم. به ویژه که در سال جاری چند پروژه بزرگ کشور که صرفه جویی ارزی زیادی خواهد داشت و از جمله دستاوردهای این ستاد است به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

جوادی درباره حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد: یک سبد حمایتی برای تشویق این طرح‌ها داریم که انگیزه زیادی برای این شرکت‌ها ایجاد خواهد کرد. همچنین می‌توانیم تسهیلات بدهیم و یا شرکت‌هایی که در حوزه غذایی فعالیت می‌کنند می‌توانند از معافیت مالیاتی محصولاتشان برخوردار شوند. چون تولیدات کشاورزی معاف از مالیات هستند اما در غذا و صنایع وابسته مالیات می‌پردازند.

وی ادامه داد: همچنین از تسهیلات تبصره ۱۸ بانک‌ها که دارای سود کمتری است و برای شرکت‌ها انگیزه ایجاد می‌کند، می‌توانند بهره‌مند شوند. معتقدم تنوعی که در سبد حمایتی ایجاد شده است فضای خوبی را برای شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کرده است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.