رقابت میلیاردرها در انتخابات آمریکا؛ دوئل گیتس با ماسک

مشرق نیوز چهارشنبه 02 آبان 1403 - 16:23
روزنامه نیویورک تایمز خبر داد که بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت به طور مخفیانه ۵۰ میلیون دلار به ستاد انتخاباتی کامالا هریس کمک مالی کرد.

به گزارش مشرق، در شرایطی که حمایت‌های علنی ایلان ماسک از نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادامه دارد، کمک مالی یک میلیاردر آمریکایی از نامزد دموکرات خبرساز شده است.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از سه منبع گزارش داد که بیل گیتس به طور بی سر و صدا به یک موسسه «غیرانتفاعی» که حامی کارزار انتخاباتی کامالا هریس است، ۵۰ میلیون دلار داده است.

به نوشته این رسانه نزدیک به دموکرات‌ها، بنیانگذار مایکروسافت و مدیرعامل پیشین این شرکت آمریکایی، هنوز به طور علنی از هریس در انتخابات حمایت نکرده است.

بنا به گفته منابع مطلع نیویورک تایمز، بیل گیتس به موسسه «فیوچر فروارد» (Future Forward) کمک مالی کرده و قصدش آن بوده که هویتشش مشخص شود.

رسانه‌ای شدن کمک مالی او به هریس در شرایطی انجام شده که حمایت‌های مالی علنی ایلان ماسک از ترامپ ادامه دارد. طبق گزارش تیرماه مجله آمریکایی «فوربس»، ماسک نفر اول و گیتس نهمین فرد ثروتمند جهان است.

به نوشته نیویورک تایمز، گیتس پیشتر در «صحبت‌های خصوصی» با دوستان، درباره اثرات احتمالی ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ بر برنامه‌های بهداشت جهانی و تنظیم خانواده ابراز نگرانی کرده است.

منبع: فارس

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.