افشاگری نماینده ایران در سازمان ملل درباره نقشه اسرائیل در لبنان

اقتصادنیوز چهارشنبه 02 آبان 1403 - 16:53
اقتصادنیوز: سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در ژنو گفت: در شرایط فعلی انتظار جدی از جامعه بین‌المللی این است که هر آنچه در توان دارد برای توقف جنایات اسرائیل در لبنان و غزه به کار بندد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، علی بحرینی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در ژنو ، طی سخنرانی در نشستی که توسط دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد "اوچا" در خصوص آخرین وضعیت انسانی لبنان در ژنو برگزار شد اظهار داشت؛ در شرایط فعلی انتظار جدی از جامعه بین المللی این است که هر آنچه در توان دارد برای توقف جنایات اسرائیل در لبنان و غزه به کار بندد.

وی با اشاره به این موضوع که رژیم صهیونیستی به دنبال تبدیل لبنان به غزه است، بر لزوم توقف حملات و جنایات اسرائیل و همچنین ایجاد دسترسی های لازم برای ارسال و ارائه کمکهای بشردوستانه به مردم آن منطقه، به عنوان دو اولویت مهم نهادهای سیاسی و بشردوستانه بین المللی تاکید کرد.

سفیر لبنان نیز در این نشست از نهادهای بین المللی و ساز و کارهای فعلی به شدت انتقاد و آن ها را بدون اثربخشی توصیف کرد. سلیم البدوری گفت: لبنان در حال حاضر علاوه بر جنگ همه جانبه از سوی رژیم اسرائیل، با بحران انسانی و آوارگی و نیز وضعیت وخیم اقتصادی و بی ثباتی سیاسی به طور همزمان دست به گریبان است.

وی همچنین با اشاره به بمباران ها و حملات بی وقفه اسرائیل به جنوب لبنان، نسبت به موضوع از بین رفتن مشاغل و فعالیت های اقتصادی به ویژه در بخش کشاورزی و تاثیرات عمیق و بلند مدت آن ابراز نگرانی کرد.

سفیر لبنان گفت: در حال حاضر ۶۶ درصد از کشاورزان به مزارع خود دسترسی ندارند و این موضوع علاوه بر تبعات شغلی و درآمدی، امنیت غذایی لبنان را نیز تحت تاثیر قرار داده است. او با تاکید بر اینکه رژیم اسرائیل هرگونه تلاش برای آتش بس را نابود می‌کند، گفت: اسرائیل باید به دلیل نقض مکرر و فاحش حقوق بین المللی بشردوستانه مسئول شناخته شده و تحت تعقیب قرار گیرد.

وی همچنین اشاره کرد که برای بازسازی لبنان طی ۴ سال آینده، حداقل به ۳۵ میلیارد دلار کمک مالی نیاز دارد.

در این نشست نمایندگانی از سوی نهادهای بشردوستانه بین المللی نظیر فائو، برنامه جهانی غذا، کمیساریای عالی پناهندگان، سازمان جهانی بهداشت و یونیسف نیز حضور داشتند و هر یک با ارائه گزارش میدانی از آخرین وضعیت در لبنان، مهمترین چالش های فعلی را عدم دسترسی امن، عدم تامین منابع مالی کافی و شمار بالای مردم درگیر بحران در منطقه توصیف کردند.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی، از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار، بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده‌اند.

این رژیم پس از تبدیل نوار غزه به یک ویرانه، حملات گسترده‌ای را علیه مناطق مختلف جنوب لبنان و نیروهای حافظ صلح‌ سازمان ملل متحد آغاز کرده که با محکومیت جهانی مواجه شده است.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری درباره ضرورت جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات خود در این منطقه ادامه می‌دهد.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.