مشخصات دوربین پیکسل 9a فاش شد؛ سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی

دیجیاتو چهارشنبه 02 آبان 1403 - 17:01
قابلیت هوش مصنوعی Add Me نیز احتمالاً در این گوشی وجود خواهد داشت. The post مشخصات دوربین پیکسل 9a فاش شد؛ سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی appeared first on دیجیاتو.

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، گوگل پیکسل 9a برای سال 2025 با طراحی ماژول دوربین بدون برآمدگی برنامه‌ریزی شده است. حالا گزارشی تازه می‌گوید ظاهراً گوگل برای این محصول سنسور دوربین اصلی را 48 مگاپیکسلی در نظر گرفته است. احتمالاً این همان سنسوری است که در Pixel 9 Pro Fold وجود دارد.

با توجه به گزارش قبلی درباره طراحی پنل پشتی پیکسل 9a، این گوشی همچنان فاقد دوربین تله‌فوتو است، اما به گزارش اندروید هدلاینز، یک دوربین فوق‌عریض 13 مگاپیکسلی دارد. دوربین جلو نیز از همان سنسور 13 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. درحالی‌که دوربین‌های فوق‌عریض و جلو از همان سنسورهای سال گذشته استفاده می‌کنند، ارتقای بزرگ‌تر مربوط به دوربین اصلی است. علی‌رغم استفاده از سنسوری با رزولوشن پایین‌تر، انتظار می‌رود این دوربین عکس‌های باکیفیت‌تری بگیرد.

وجود قابلیت هوش مصنوعی Add Me در پیکسل 9a

همچنین ظاهراً گوشی Pixel 9a ویژگی «Add Me» را که گوگل با سری Pixel 9 معرفی کرد، دریافت خواهد کرد. این قابلیت به شما امکان می‌دهد از هوش مصنوعی برای حضور در عکس با گروه دوستان یا خانواده خود استفاده کنید، بدون اینکه نیازی به درخواست از یک غریبه برای گرفتن عکس داشته باشید.

بنابراین، پیکسل 9a نسبت به پیکسل 8a در تنظیمات دوربین کمی ارتقا یافته است. بااین‌حال، این گوشی چگونه با پیکسل 9 و پیکسل 9 پرو XL مقایسه می‌شود؟ میان‌رده بعدی گوگل حسگر بزرگ‌تری دارد، اگرچه سنسور 48 مگاپیکسلی هنوز کمی ضعیف‌تر از سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی موجود در پیکسل 9 است. بااین‌حال، باید همان حسگری باشد که در Pixel 9 Pro Fold وجود دارد. البته پیکسل 9a حسگر تله‌فوتو را از دست می‌دهد. علاوه‌براین، یک دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی در پیکسل 9 و 9 پرو وجود دارد، اما ظاهراً در 9a، این سنسور 13 مگاپیکسلی است.

پیکسل 9a قرار است در اواسط مارس 2025 (اوایل فروردین 1404) عرضه شود. بنابراین، حدود شش ماه تا معرفی و عرضه رسمی این دستگاه فاصله داریم. این بدان معناست که در ماه‌های آینده شاهد افشای اطلاعات بیشتری در مورد پیکسل 9a خواهیم بود.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.