سلامت روان پیش‌نیاز توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی است

خبرگزاری مهر چهارشنبه 02 آبان 1403 - 17:38
اراک- معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور گفت:توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی جامعه در گرو تامین سلامت روان افراد است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی جعفری، بعداز ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح نخستین کلینیک تخصصی مشاوره راه زندگی کمیته امداد استان مرکزی ضمن تاکید بر آموزش‌های تخصصی و اهمیت سلامت روان گفت: به طور حتم سلامت روان افراد، پیش‌نیاز توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی جامعه است و ایجاد این کلینیک بستری فراهم می‌کند تا افراد، نه‌تنها در بحران‌ها، بلکه در زندگی روزمره نیز به خوبی راهنمایی و حمایت شوند.

وی راه‌اندازی این کلینیک را گامی مؤثر در مسیر توانمندسازی خانواده‌های مددجو دانست و افزود: کمیته امداد استان مرکزی اقدامات قابل توجهی جهت بهبود کیفیت زندگی و سلامت روان مددجویان خود انجام داده است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور از برگزاری کارگاه‌های آموزشی مددکاران و مشاوران خبر داد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاهی در حوزه شناسایی موارد حاد و توجه به اطلاعات خانوارهای تحت حمایت دستور کار قرار دارد و به طور حتم این مهم در ارتقای سطح خدمات به مددجویان، تأثیر بسزایی خواهد داشت.

وی از بکارگیری و انعقاد قرارداد با حدود ۶۰ نفر از مشاوران در کمیته امداد کشور در آینده نزدیک خبر داد و افزود: چنانچه مشاوران در این زمینه پیشرفت کنند و موفق به دریافت رتبه یک شوند دریافتی آنها ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به همکاری نهاد کتابخانه های کشور با کمیته امداد امام خمینی گفت: نزدیک به ۵۰۰ جلد کتاب تخصصی در اختیار مشاوران قرار خواهد گرفت و مشاوران باید استقرار در کتابخانه ها را در راستای افزایش آگاهی خود و مددجویان جدی بگیرند.

حجت الاسلام جعفری تاکید کرد: توجه به مسائل روحی و روانی خانواده‌ها، به‌ویژه در شرایط اجتماعی و اقتصادی کنونی جامعه بسیار ضروری است که باید تدابیر ویژه ای در راستای رفع این مشکل اندیشیده شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.