اپل احتمالاً روی اپلیکیشن جدیدی شبیه اپ استور برای بازی‌ها کار می‌کند

دیجیاتو چهارشنبه 02 آبان 1403 - 17:47
این اپلیکیشن ظاهراً برخی بازی‌ها و آپدیت‌های جدید را نیز تبلیغ می‌کند. The post اپل احتمالاً روی اپلیکیشن جدیدی شبیه اپ استور برای بازی‌ها کار می‌کند appeared first on دیجیاتو.

یک ماه از عرضه عمومی iOS 18 توسط اپل می‌گذرد، اما این شرکت در حال کار روی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری جالبی است که در آینده عرضه خواهند شد. از آنجایی که اپل قبلا با سرویس آرکید روی بازی‌ها سرمایه‌گذاری کرده است، ظاهراً اکنون در حال کار روی یک برنامه جدید شبیه به اپ استور است که به بازی‌ها اختصاص دارد.

9to5Mac به نقل از منابع آگاه گزارش می‌دهد که این اپلیکیشن جدید، عملکردهای App Store و Game Center را در یک مکان ترکیب می‌کند. بااین‌حال انتظار نمی‌رود که این برنامه بازی جایگزین Game Center شود. در واقع، با پروفایل گیم سنتر کاربر ادغام خواهد شد.

ظاهراً این برنامه دارای چندین تب خواهد بود، از جمله یک برگه «Play Now»، یک برگه برای بازی‌های کاربر، دوستان و موارد دیگر. در Play Now، کاربران محتوای سرمقاله و پیشنهادهای بازی را پیدا خواهند کرد. این برنامه همچنین مواردی مانند چالش‌ها، تابلوهای امتیازات و دستاوردها را نشان می‌دهد. بازی‌های اپ استور و اپل آرکید هر در فروشگاه جدید ارائه خواهند شد.

بازی اپل آرکید

دیگر قابلیت‌های احتمالی اپ استور اختصاصی بازی‌های اپل

این برنامه همچنین رویدادهای ویژه بازی و اطلاعات مربوط به آپدیت‌های مهم را تبلیغ می‌کند. علاوه‌براین، ظاهراً اپل در حال آزمایش نوعی ادغام با FaceTime و iMessage در برنامه گیمینگ جدید خود است؛ احتمالاً این مورد برای کمک به بازیکنان در برقراری ارتباط با یکدیگر است. این شرکت همچنین در حال بررسی است تا به توسعه‌دهندگان اجازه دهد بازی‌های کوچک مبتنی بر App Clips را ارائه دهند.

در عمل، این برنامه مانند اپلیکیشن Xbox برای آیفون کار می‌کند، جایی که بازیکنان می‌توانند وضعیت خود، فعالیت‌های دوستان، بازی‌های جدید و کتابخانه بازی خود را بررسی کنند. احتمالاً اپل می‌خواهد با این اپلیکیشن جدید، محصولات خود را برای گیمرها جذاب‌تر کند.

اپل درحال‌حاضر Apple Arcade را دارد که سرویسی اشتراکی برای دسترسی به بازی‌های باکیفیت در آیفون، آیپد، مک و Apple TV است. این پلتفرم با اپ استور ادغام شده و ماهیانه 6.99 دلار هزینه دارد. لازم به ذکر است در iOS 18 و macOS 15، اپل ابزارهای جدیدی را برای کمک به توسعه‌دهندگان برای انتقال بازی‌های مک به iOS معرفی کرده است.

در مورد این اپلیکیشن بازی جدید، مشخص نیست که آیا اپل قصد دارد سال آینده آن را با آپدیت iOS 19 معرفی کند یا به همراه یکی از نسخه‌های آینده iOS 18 عرضه خواهد شد.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.