اجرای طرح مبارزه با سرقت‌های خرد و دستگیری ۴۵ نفر سارق و مالخر

خبرگزاری مهر چهارشنبه 02 آبان 1403 - 18:00
بیرجند- رئیس پلیس آگاهی استان خراسان‌جنوبی از شناسایی و دستگیری ۴۵ سارق و مالخر در طرح عملیاتی مبارزه با انواع سرقت‌های خرد در استان خبر داد و گفت: در این راستا ۷۵ فقره سرقت کشف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ کاظم صادقی اظهار داشت: در راستای کنترل و کاهش سرقت‌، طرح مقابله با سرقت‌های خرد با حداکثر توان، توسط کارآگاهان پلیس آگاهی و واحدهای تجسس رده‌های انتظامی در مهر ماه به مدت ۳ روز در سطح استان به مرحله اجرا درآمد.

وی بیان داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی در راستای اجرای این طرح، ۳۶ سارق و ۹ مالخر را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی آنها را دستگیر که سارقان دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی به ۷۵ فقره سرقت اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشتر سرقت‌ها، سرقت لوازم و قطعات خودرو، منزل و سرقت اماکن و سایر بوده است تصریح کرد: سارقان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ صادقی با اشاره به استمرار طرح ضربتی مقابله با سرقت در سطح استان اظهار داشت: پلیس با همه توان با سارقان و مجرمان حرفه‌ای مقابله و مقتدرانه با کسانی که احساس امنیت و آرامش مردم را به خطر می‌اندازند برخورد خواهد کرد.

کشف لوازم صوتی و تصویری قاچاق زیر بار گندم

فرمانده انتظامی شهرستان طبس هم گفت: مأموران انتظامی در بازرسی از یک دستگاه کامیون حامل بار گندم، تعدادی تلویزیون خارجی قاچاق کشف کردند

سرهنگ عباس حسنی درتشریح این خبر اظهار داشت: مأموران ایستگاه بازرسی دیهوک شهرستان طبس در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده، مشکوک و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از کامیون، تعداد ۷ دستگاه تلویزیون خارجی قاچاق که زیر بار گندم جاساز شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس با اشاره به اینکه ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده بالغ بر ۴ میلیارد ریال برآورد شده است؛ خاطر نشان کرد: در این رابطه ۲ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ حسنی تصریح کرد: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور، زمینه ساز جرایم دیگری نیز در سطح جامعه می‌شود؛ بر همین اساس تشدید اقدامات مقابله‌ای در این حوزه همواره یکی از اولویت‌های کاری مهم پلیس به شمار می‌رود.

توقیف ۲ سواری پژو حامل سوخت قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان نیز از کشف ۲ هزار و ۲۰۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین عرب اظهار داشت: مأموران پاسگاه سهل آباد شهرستان نهبندان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به ۲ دستگاه سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر خودروها را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودروها، مقدار ۲ هزار و ۲۰۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان بیان داشت: مأموران در این خصوص ۲ دستگاه خودرو توقیف و ۲ نفر متهم دستگیر که به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ عرب خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و یا از طریق پیامک با سامانه ۱۱۰۵۶ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.