TSMC شایعه تحقیقات دولت آمریکا درباره همکاری با هواوی را رد کرد

دیجیاتو چهارشنبه 02 آبان 1403 - 18:02
شرکت TSMC همکاری با هواوی را انکار کرد. The post TSMC شایعه تحقیقات دولت آمریکا درباره همکاری با هواوی را رد کرد appeared first on دیجیاتو.

شرکت تولیدکننده نیمه‌رسانا تایوان گزارش‌ها پیرامون تحقیقات دولت آمریکا درباره نقض قوانین صادراتی تراشه‌ها توسط این شرکت در همکاری با هواوی را رد کرد؛ اخیراً گزارش شده بود که ایالات متحده قصد بررسی همکاری احتمالی TSMC با هواوی را دارد.

به گزارش CNBC، سخنگوی شرکت TSMC، امروز در بیانیه‌ای به CNBC در رابطه عدم همکاری با هواوی و پیروی از مقررات صادراتی آمریکا گفت:

«TSMC یک شرکت قانونمند است و ما متعهد به رعایت تمام قوانین و مقررات قابل اجرا از جمله کنترل‌های صادراتی مربوطه هستیم.»

پیش‌تر گزارش شده بود که وزارت بازرگانی در حال بررسی این موضوع است که آیا شرکت TSMC برخلاف قوانین صادرات ایالات متحده، برای هواوی تراشه هوش مصنوعی یا تراشه موبایل ساخته است یا خیر.

سخنگوی TSMC افزود:

«ما فعالانه با وزارت بازرگانی ایالات متحده در رابطه با موضوع گزارش‌شده در ارتباط هستیم. اما درحال‌حاضر نهادی به ما اطلاع نداده است که در این زمینه مورد بررسی و تحقیق قرار داشته باشیم.»

هواوی در سال 2019 به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی آمریکا، در لیست سیاه تجاری ایالات متحده قرار گرفت. TSMC که بزرگ‌ترین سازنده تراشه قراردادی در جهان است، اعلام کرد که از اواسط سپتامبر 2020 تراشه‌‌ای را برای هواوی عرضه نکرده است.

رویترز به‌طور جداگانه روز سه‌شنبه گزارش داد که یکی از تراشه‌های TSMC اخیراً در یک محصول هواوی پیدا شده و این تراشه‌ساز تایوانی این مسئله را به اطلاع دولت آمریکا رسانده است.

نمایی از یک فروشگاه هواوی در چین

احتمال وجود تراشه TSMC در یک محصول هواوی

این گزارش با استناد به منابع ناشناس ادعا می‌کند که این کشف پس از آن صورت گرفته که شرکت تحقیقاتی فناوری TechInsights، یک محصول هواوی را باز کرده و یک تراشه TSMC را به عنوان بخشی از سیستم چندتراشه‌ای محصول هواوی پیدا کرده است.

TechInsights هنوز گزارشی عمومی در مورد یافته‌های خود منتشر نکرده و به درخواست CNBC برای اظهارنظر پاسخ نداده است. TSMC نیز از اظهارنظر بیشتر در مورد ادعاهای خاص ارائه‌شده در گزارش رویترز خودداری کرده است.

از زمانی که هواوی یک گوشی هوشمند مجهز به تراشه 5G عرضه کرد، توجهی دوباره به این غول فناوری چینی و دسترسی آن به فناوری‌های پیشرفته نیمه‌رسانا جلب شد؛ فناوری که ایالات متحده به دنبال محدودکردن دسترسی هواوی به آن بود.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.