وزیر میراث فرهنگی به همدان رفت

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 02 آبان 1403 - 18:23
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به منظور بازدید از آثار تاریخی، پروژه‌های گردشگری و دیدار با هنرمندان صنایع‌دستی استان همدان به پایتخت تاریخ و تمدن ایران سفر کرد.

سیدرضا صالحی‌امیری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بعداز ظهر امروز چهارشنبه ۲ آبان‌ماه ۱۴۰۳ با استقبال علیرضا نثاری نماینده مردم نهاوند در مجلس و حسن رضانیا معاون سیاسی استاندار همدان و جمعی از مسئولان شهرستان نهاوند وارد این شهرستان شد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پس از ادای احترام به شهدای شهرستان نهاوند، از کارگاه‌های مبل و منبت روستای دهفول به عنوان پایلوت صنعت منبت استان همدان بازدید کرد.

در بازدید از کارگاه‌های مبل و منبت روستای دهفول، هنرمندان مشکلات واحدهای تولیدی خود را بیان کردند.

به گزارش ایسنا، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پس از بازدید شهرستان‌های نهاوند و ملایر، فردا از پایگاه میراث جهانی و محوطه باستانی هگمتانه و موزه منطقه‌ای غرب کشور و خانه تاریخی احمدی در شهرستان همدان بازدید می‌کند و سپس به شهرستان کبودراهنگ سفر کرده و از غار علیصدر بازدید خواهد کرد.

صالحی امیری در ادامه به شهر جهانی سفال، لالجین سفر کرده و در افتتاح مجتمع فنی آزمایشگاهی، پژوهشی سفال و سرامیک این شهر حضور یافته و از چند کارگاه سنتی سفالگری نیز بازدید می‌کند.

همچنین وزیر میراث فرهنگی در ادامه در پاسداشت هشتمین سالروز جهانی شدن لالجین به‌عنوان شهر جهانی سفال در نشستی با هنرمندان این شهر شرکت می‌کند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.