انتقاد دوباره چین از رواج تحریم‌ها در دنیا

مشرق نیوز چهارشنبه 02 آبان 1403 - 18:40
نماینده چین در سازمان ملل متحد، از دولتهای مستقل جهان خواست در مقابل اقدامات قهری یکجانبه برخی کشورها ایستادگی کنند.

به گزارش مشرق به نقل از بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین CMG ، «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد، در سخنرانی خود در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نمایندگی از کشورهای دارای دیدگاه های مشابه، بر مخالفت خود با اقدامات قهری یکجانبه تاکید کرد و از جامعه جهانی خواست تا مشترکاً در برابر چنین اقدامات غیرقانونی مقاومت کنند.

«فو تسونگ» که به نمایندگی از 28 کشور سخنرانی می کرد، افزود: جهان با چالش های جهانی مواجه است و جامعه بین المللی نیاز فوری به تقویت وحدت و همکاری و پایبندی به چندجانبه گرایی واقعی و موثر دارد. با این حال، کشورهای در حال توسعه و مردم آنها همچنان از اثرات منفی اقدامات قهری یکجانبه رنج می برند. این اقدامات قهری یکجانبه ناقض اصول برابری حاکمیتی و همکاری، ناقض اهداف و اصول منشور ملل متحد و قوانین بین المللی و مغایر با چندجانبه گرایی و هنجارهای اساسی روابط بین الملل است.

وی خاطر نشان کرد: اقدامات اجباری یکجانبه، همچنین تحریم‌های ثانویه و تبعیت بیش از حد برخی کشورها از برخی قدرتها، چالش‌های انسانی و اقتصادی کنونی را تشدید کرده، ثبات زنجیره‌های تولید و عرضه جهانی و همچنین امنیت غذایی، انرژی و مالی را به‌طور جدی تحت تأثیر قرار داده و اقتصاد جهانی را تضعیف کرده است.

نماینده دائم چین گفت که اقدامات قهری یکجانبه تمام حقوق بشر از جمله حق زندگی، سلامت، توسعه و آموزش را نقض می کند.

گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورد تأثیر منفی اقدامات قهری یکجانبه بر حقوق بشر خاطرنشان کرد: تحریم های یکجانبه منجر به کمبود جدی دارو، واکسن و تجهیزات پزشکی در کشورهای مربوطه شده و میزان مرگ و میر ناشی از آن را افزایش داده است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.