انهدام باند ۸ نفره کلاهبرداری در کرج

خبرگزاری مهر چهارشنبه 02 آبان 1403 - 18:42
کرج- جانشین انتظامی استان البرز از شناسایی و دستگیری هشت نفر از اعضای باند ‏کلاهبرداری با ۱۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمد نادربیگی گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه صفحه‌ای در پیام رسان تلگرام اقدام به تبلیغ لوازم خانگی و گوشی تلفن همراه با قیمت‌های مناسب کرده و پس از واریز وجوه کالایی برای ما ارسال نشده و اقدام به کلاهبرداری کرده است بررسی موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتای البرز قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد مالباختگان پس از مشاهده آگهی فروش لوازم خانگی و گوشی تلفن همراه در یکی از کانال‌های تلگرامی با شخص آگهی دهنده تماس برقرار کرده و با توجه به درخواست فروشنده اقدام به واریز مبالغی به حساب وی می‌کنند اما فروشنده نه تنها کالایی برای آنها ارسال نمی‌کند بلکه پاسخگوی تماس‌های آنان نیز نبوده است.

نادربیگی تصریح کرد: در این راستا مأموران با انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی موفق شدند ۶ نفر از اعضای این باند را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی آنان را در نقاط مختلف کرج دستگیر کنند. در این راستا ۲ نفر از همدستان آنها نیز که اقدام به تهیه تعدادی از کارت‌های بانکی به نام افراد بی سواد و معتادان متجاهر به منظور استفاده از عمل مجرمانه خود می‌کردند دستگیر شدند.

جانشین انتظامی استان البرز با بیان اینکه تاکنون ۲۵۰ نفر از قربانیان این پرونده شناسایی و ارزش کلاهبرداری انجام شده توسط آنها ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است، متذکر شد: بسیاری از صفحات و تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی، تقلبی بوده و مجرمان با ارائه شماره حساب در این صفحات اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

نادربیگی خاطرنشان کرد: لذا از شهروندان تقاضا داریم قبل از رؤیت کالا یا خدمات و احراز هویت طرف دیگر معامله هیچ‌گونه وجهی به این حساب‌ها واریز نکنند و حتماً هرگونه تبادل وجهی را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

وی در پایان عنوان کرد: شهروندان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم در خصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.