ترویج و گسترش تفکر بسیجی مبتنی بر قانونمداری حلال مشکلات خواهدبود

خبرگزاری مهر چهارشنبه 02 آبان 1403 - 18:51
اردبیل- رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: ترویج و گسترش تفکر بسیجی مبتنی بر قانون‌مداری در جامعه می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل و فصل کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو عصر چهارشنبه در مراسم تودیع ومعارفه مسئول جدید سازمان بسیج حقوقدانان استان اردبیل اظهار کرد: وجود همکاری و هماهنگی مابین مجموعه‌های قضائی موجب تسریع در رسیدگی، احقاق حق و عدالت و ارائه خدمات مطلوب قضائی به شهروندان می‌شود.

وی با تاکید بر قانون مداری در انجام همه وظایف و رسالت‌ها، ادامه داد: اگر تفکر بسیجی مبتنی بر قانون مداری در جامعه حاکم شده و ترویج و گسترش یابد، بسیاری از مشکلات حل و فصل می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ادامه هدف از ایجاد بسیج حقوق‌دانان را کمک به کارآمدی نظام حقوقی و قضائی کشور دانست و افزود: در این راستا و در سایه همدلی موجود مابین مسئولان استانی می‌توان از ظرفیت‌های مجمع نمایندگان استان برای محقق شدن اهداف سازمان به نحو مطلوب کمک گرفت.

حجت‌الاسلام کثیرلو با بیان اینکه متأسفانه وجود فقر حقوقی در جامعه عامل مهم در بروز اختلافات و دعاوی و تشکیل پرونده‌ها در محاکم است، گفت: یکی از مهمترین ظرفیت‌های موجود برای ارتقای آگاهی‌های حقوقی مردم، فضای مجازی است.

وی خاطرنشان کرد: لذا ضروری است تشکل‌های بسیج با تولید محتوای مناسب علمی و عامه فهم به افزایش اطلاعات حقوقی جامعه کمک کنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.