ارزهایی که در صورت پیروزی ترامپ منفجر می‌شوند!

ارزدیجیتال چهارشنبه 02 آبان 1403 - 19:01
در حالی که کمتر از ۲ هفته تا زمان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا باقی مانده است، بازار دارایی‌های دیجیتال به شدت تحت تأثیر این انتخابات کلیدی قرار گرفته و نتیجه نهایی آن، به خصوص در صورت پیروزی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا ممکن است به تغییرات عظیمی در بازار این دارایی‌ها بیانجامد. […] The post ارزهایی که در صورت پیروزی ترامپ منفجر می‌شوند! appeared first on ارزدیجیتال.

در حالی که کمتر از ۲ هفته تا زمان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا باقی مانده است، بازار دارایی‌های دیجیتال به شدت تحت تأثیر این انتخابات کلیدی قرار گرفته و نتیجه نهایی آن، به خصوص در صورت پیروزی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا ممکن است به تغییرات عظیمی در بازار این دارایی‌ها بیانجامد. در این میان، طی ماه‌های گذشته و در کوران رقابت‌های انتخاباتی، شاهد پدیده‌ای جدید تحت عنوان میم کوین‌های سیاسی بوده‌ایم که ماهیت خود را به سیاستمدارانی مانند ترامپ، بایدن و هریس گره زده‌اند و عملکرد آنها نیز تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر این وضعیت این سیاستمداران بوده است.

در این مطلب قصد داریم میم کوین‌هایی را بررسی کنیم که در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات منفجر خواهند شد و اثرات پیروزی یا شکست او در انتخابات بر این ارزها را به شما خواهیم گفت.

توجه: محتوای این مطلب صرفاً جنبه اطلاع‌رسانی دارد و نباید به عنوان توصیه برای سرمایه‌گذاری تلقی شود. براساس اصول سرمایه‌گذاری، شما موظف هستید قبل از به خطر انداختن سرمایه، خودتان بررسی‌های کامل را داشته باشید و آگاهانه تصمیم بگیرید. اطلاعات ارائه شده در این مطلب صرفاً با هدف آگاهی‌بخشی به مخاطبان منتشر شده است؛ بنابراین، نویسنده و وب‌سایت ارزدیجیتال تحت هیچ عنوانی هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال زیان‌های احتمالی شما ندارند.

میم کوین ماگا (TRUMP)؛ ترامپ دوباره به عظمت برمی‌گردد؟

می‌توان گفت که مهم‌ترین میم کوین سیاسی که در حال حاضر وجود دارد، میم کوین ماگا با نماد معاملاتی TRUMP است. با وجود اینکه تعداد بسیار زیادی از میم کوین‌ها تحت نام و عنوان دونالد ترامپ یا شعار کارزار انتخاباتی او یعنی عظمت را دوباره به آمریکا بازگردانیم (Make America Great Again) که به اختصار تحت عنوان ماگا (MAGA) شناخته می‌شود، در شبکه‌ها و بلاک چین‌های مختلف ایجاد شده است، اما این میم کوین به شکل قابل توجهی از بقیه موفق‌تر بوده است.

میم کوین ترامپ

میم کوین ماگا که در ماه آگوست سال ۲۰۲۳ و تقریباً همزمان با آغاز به کار غیررسمی مبارزات انتخاباتی ترامپ راه‌اندازی شد، در حال حاضر به بهای ۳.۲۵ دلار معامله می‌شود و براساس داده‌های کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) از زمان راه‌اندازی خود تاکنون بیش از ۱۹ هزار درصد افزایش قیمت داشته است. علی‌رغم افت ۳۰ درصدی قیمت ماگا در یک هفته گذشته، این توکن در یک ماه اخیر همچنان بازده ۷۶ درصدی برای دارندگان خود به ثبت رسانده است.

با این وجود که دونالد ترامپ هیچ ارتباط رسمی با پروژه میم کوین ماگا ندارد، اما توسعه‌دهندگان آن در پاییز گذشته مقدار بسیار عظیمی از این میم کوین را به کیف پول رئیس جمهور سابق آمریکا ارسال کردند. بر اساس داده‌های آرکهام اینتلیجنس (Arkham Intelligence)، توسعه‌دهندگان ناشناس این پروژه بیش از ۵۷۹ هزار توکن ماگا را به آدرس کیف پول دونالد ترامپ فرستاده‌اند که تاکنون هیچ تغییری در وضعیت آنها در کیف پول ترامپ ایجاد نشده و همچنان این توکن‌ها با ارزش ۱.۹ میلیون دلاری خود در آدرس رئیس جمهور سابق آمریکا موجود هستند.

گفتنی است که این توکن در اوایل ماه ژوئن رکورد اوج تاریخی ۱۷.۵۲ دلاری را هم به ثبت رساند، هر چند پس از آن قیمت این توکن تحت تاثیر عوامل مختلفی کاهش پیدا کرد، اما هنوز مهم‌ترین میم کوین مرتبط با دونالد ترامپ، همین میم کوین ماگا است که بیشترین میزان ارزش پورتفولیو ترامپ نیز به آن تعلق دارد.

بقیه میم کوین‌های ترامپ کدام‌ها هستند؟

تعداد میم کوین‌هایی که به دونالد ترامپ مرتبط یا حتی در مواقعی منتسب شده‌اند، در فضای ارزهای دیجیتال بسیار پرشمار است. ده‌ها پروژه مختلف در بلاک چین‌های مختلف وجود دارند که از اسم ترامپ یا شعار انتخاباتی او برای توکن‌های خود استفاده کرده‌اند. با این وجود، تنها چند مورد از آنها هستند که دارای ارزش بازار میلیون دلاری و بیشتر باشند که در ادامه چند مورد شاخص دیگر آنها را هم معرفی می‌کنیم:

ماگا هت (MAGA)

میم کوین ماگا ترامپ

یکی از نشانه‌های واضح طرفداران رئیس جمهور سابق آمریکا کلاه‌های Make America Great Again یا ماگا آنهاست که خود ترامپ در میتینگ‌های خود با هوادارانش از آن استفاده می‌کند و کمپین او از سال ۲۰۱۶ تاکنون میلیون‌ها کلاه ماگا به آنها فروخته است. محبوبیت این نشانه تا جایی پیش رفته که چندی پیش هنگامی که ایلان ماسک برای حمایت از ترامپ در میتینگ او برای سخنرانی حاضر شد یکی از همین کلاه‌های ماگا را بر سر گذاشته بود.

همین کلاه ماگا، سوژه دومین میم کوین برتر مرتبط با ترامپ در فضای ارزهای دیجیتال شده است و میم کوین ماگا هت با ارزش بازاری ۵۴ میلیون دلار در رتبه ۵۳۷ برترین ارزهای دیجیتال بازار قرار دارد. این میم کوین در صرافی‌هایی مانند یونی‌سواپ (Uniswap)، بینگ‌اکس (BingX)، مکسی (MEXC)، اچ‌تی‌ایکس (HTX) و گیت آی‌او عرضه شده است. گفتنی است که قیمت ماگا هت در ۵ ماهی که از راه‌اندازی آن می‌گذرد بیش از ۱,۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است و در یک ماه اخیر نیر شاهد ۱۱۹ درصد افزایش قیمت بوده است.

سوپر ترامپ کوین (STRUMP)

ارز دیجیتال دونالد ترامپ

میم کوین سوپر ترامپ کوین (Super Trump Coin)، یکی دیگر از پروژه‌هایی است که خود را با ترامپ مرتبط ساخته است. این میم کوین، خود را پلتفرمی برای حامیان میراث سیاسی دونالد ترامپ معرفی کرده که کاربران با مشارکت در آن از طریق اقتصاد دیجیتال حمایت خود از رئیس جمهور سابق آمریکا را نشان می‌دهند. طبق ادعای این پروژه، به‌عنوان راهی برای حمایت از ترامپ و میراث سیاسی او، بخشی از کارمزدهای تراکنش‌های این میم کوین به کیف پول دیجیتال نامزد حزب جمهوری‌خواه واریز می‌شود.

گفتنی است که در حال حاضر میم کوین سوپر ترامپ کوین با ارزش بازاری معادل ۱۳ میلیون دلار، در رده ۹۳۰ بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال بازار از نظر ارزش بازار قرار دارد.

سایر پروژه‌ها

در میان سایر میم کوین‌هایی که خود را به ترامپ مرتبط کرده‌اند می‌توان برجسته ترین نمونه را توکن بیبی ترامپ (Baby Trump) دانست که ارزش بازاری ۲ میلیون دلاری دارد و خود را یک نمونه از توکن‌های اعتراضی می‌داند که در حمایت از رئیس جمهور سابق آمریکا منتشر شده‌اند.

همچنین تا چندی پیش، توکن‌های دولاند ترمپ (Doland Tremp)، جو بودن (Joe Boden) و کاملا هوریس (Kamala Horris) که همگی از پروژه‌های معروف به انقلاب توکن‌های سیاسی یا پولیتیفای (Politifi) سولانا بودند، در مرکز توجه قرار داشتند، اما در حال حاضر هر ۳ این میم کوین‌ها در وضعیت بسیار بدی هستند و در میان پروژه‌های مُرده قرار دارند و تبلیغات پیرامون آنها نیز نتوانست این میم کوین‌ها را به گزینه مناسبی در بازار تبدیل کند.

اثر پیروزی یا شکست ترامپ بر میم کوین‌ها

در حالی که رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا به اوج هیجان رسیده، احتمال صعود قیمت این توکن‌ها در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات را باید داشت. در واقع، با توجه به موضع طرفدار ارزهای دیجیتالی که این نامزد ریاست جمهوری آمریکا در ماه‌های اخیر اتخاذ کرده، انتظار می‌رود که در صورت پیروزی او در انتخابات، کل بازار ارزهای دیجیتال شاهد صعود قیمت‌ها و افزایش ارزش باشد.

در این میان، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و مواضع ترامپ به ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین و روند صعودی آن در ماه‌های اخیر کمک بسیار زیادی کرده است. همچنین بازار پیش‌بینی و شرط‌ بندی مبتنی بر ارزهای دیجیتال پالی مارکت (Polymarket) نیز در این حال و هوای انتخاباتی، با وضعیت بازار شرط بندی خود بر سر رئیس جمهور آینده آمریکا توانسته به مرکز توجهات بیاید و به سرعت رشد کند.

بیشتر بخوانید: پلی مارکت (Polymarket) چیست؟ آموزش کسب درآمد از پالی مارکت

با این حال، انتظارات در خصوص میم کوین‌های ترامپ تا حدی متفاوت‌تر از سایر موارد است. در حالی که رقابت بر سر ایالت‌های کلیدی میان هریس و ترامپ ادامه دارد، پیش‌گرفتن نامزد جمهوری‌خواه حتی در نظرسنجی‌های پیش از انتخابات در ایالت‌هایی چون میشیگان و پنسیلوانیا که ممکن است تعیین‌کننده برنده نهایی انتخابات باشند هم می‌تواند بر روی قیمت این میم کوین‌ها اثر بگذارد. اما پیروزی نهایی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امسال، تب میم کوین‌های مرتبط با او را داغ‌تر از همیشه خواهد کرد و بی‌تردید باید منتظر انفجار قیمت آن‌ها باشیم!

ارزهایی که در صورت پیروزی ترامپ منفجر می‌شوند!

البته باید مدنظر داشت که گاهی اوقات اخبار برتری ترامپ در نظرسنجی‌ها چندان بر قیمت این توکن‌ها اثر مثبتی ندارد و همچنین با توجه به مارکت کپ کوچک آنها، می‌توانند در چنین زمانی طعمه‌ای جذاب برای پامپ و دامپ نهنگ‌ها باشند. از سوی دیگر، در صورت شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، می‌توان با قطعیت زیادی گفت که این توکن‌ها احتمالا نخستین قربانیان شکست او در بازار ارزهای دیجیتال خواهند بود و ممکن است زیان‌های هنگفتی به سرمایه‌گذاران خود بزنند.

منبع خبر "ارزدیجیتال" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.