عربستان ساخت بزرگ‌ترین ساختمان دنیا با نام «مکعب» را آغاز کرد

دیجیاتو چهارشنبه 02 آبان 1403 - 19:02
براساس آخرین گزارش‌ها، عربستان احداث پروژه‌ای ساختمانی را آغاز کرده است که به شکل یک مکعب ساخته می‌شود و بزرگ‌‎ترین ساختمان جهان است. The post عربستان ساخت بزرگ‌ترین ساختمان دنیا با نام «مکعب» را آغاز کرد appeared first on دیجیاتو.

بعد از پروژه لاین، عربستان پروژه ساخت بزرگ‌ترین ساختمان دنیا را آغاز کرده است. این ساختمان که «مکعب» نام دارد در شهر ریاض ساخته می‌شود.

به گزارش نیو اطلس، این ساختمان به شکل یک مکعب بسیار بلند ساخته می‌شود و تصاویری که از محل اجرای این پروژه منتشر شده، وسعت پروژه‌ای را که قرار است انجام شود، نشان می‌دهد. ساختمان مکعب قرار است در شهر ریاض ساخته شود و ارتفاع آن به ۴۰۰ متر می‌رسد.

مکعب قرار است بزرگ‌ترین ساختمان جهان باشد

مکعب عربستان

اما جالب‌ترین نکته در مورد مکعب این است که طول و عرض آن به‌صورتی است که می‌تواند ۲۰ ساختمان امپایر استیت را درون خود جای دهد که عملاً این ساختمان را به بزرگ‌ترین دنیا در نوع خود تبدیل می‌کند.

نمای بیرونی برج مکعب از معماری سنتی اسلامی الهام گرفته شده است و در داخل نیز چیزی حدود ۲ میلیون مترمربع فضا برای بخش‌های مختلف وجود خواهد داشت. همچنین در مرکز این ساختمان یک برج پیچ‌خورده وجود دارد. مکعب دارای نوعی سیستم هولوگرافیک است که برای به‌تصویرکشیدن صحنه‌های زیر آب و عجیب‌وغریب از دنیاهای ماورایی در داخل خود مکعب استفاده می‌شود. این فناوری قرار است چیزی شبیه به ساختمان Sphere در لاس‌وگاس را شبیه‌سازی کند.

مکعب ریاض

کار حفاری این پروژه تقریباً کامل شده و ۱۰ میلیون مترمکعب از زمین تا به امروز جابه‌جا شده است. فرایند حفاری مستلزم استفاده روزانه از تقریباً ۲۵۰ بیل مکانیکی و بیش از ۴۰۰ قطعه تجهیزات مختلف برای مدیریت کل خاک است و کارگران ساختمانی تاکنون در مجموع حدود ۳ میلیون ساعت روی این پروژه کار کرده‌اند. علاوه‌براین، برای جابه‌جایی راحت‌تر وسایل نیز یک پل در حال احداث است.

ساختمان مکعب قرار است در بخش جدیدی از شهر ریاض به نام New Murabba ساخته شود که به‌نوعی قرار است مرکز تفریحی و تجاری این شهر در آینده باشد. گفته شده است که این بخش از شهر دارای بیش از ۱۰۰۰۰۰ خانه، ۹۸۰۰۰۰ مترمربع مغازه، ۱.۴ میلیون مترمربع فضای اداری به همراه هتل‌ها، مکان‌های فرهنگی، یک دانشگاه، یک تئاتر و یک موزه خواهد بود.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.