لزوم ورود شرکت های دانش‌بنیان و فناورانه در حوزه کشاورزی

خبرگزاری مهر چهارشنبه 02 آبان 1403 - 19:09
اراک-استاندار مرکزی بر لزوم ورود شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه در بخش‌های مختلف کشاورزی این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه عصر چهارشنبه در دومین رویداد ملی فناورانه کشاورزی دانش بنیان و بهره‌ور در استان مرکزی، اظهار کرد: این استان در سال‌های اخیر اقدامات شاخص و مهمی در مسیر خروج بخش کشاورزی در سایه سار صنعت داشته، هرچند این بخش نیازمند تلاش بیشتر است.

استاندار مرکزی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از فناوری و دانش‌بنیان در سایر بخش‌های کشاورزی گفت: استفاده از این دانش به طور حتم دغدغه‌های بخش کشاورزی در تأمین امنیت غذایی را کاهش می‌دهد.

استان مرکزی در توسعه گلخانه رتبه پنجم کشور را دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست با تاکید بر افزایش بهره وری در بخش‌های مختلف کشاورزی گفت: سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه در بخش کشاورزی، تأمین امنیت غذایی و تولید ۹۰ درصد کالاهای اساسی و اقلام غذایی در داخل و اصلاح الگوی کشت و منابع آبی است.

علی صفری، حرکت بخش کشاورزی در مسیر دانش‌بنیان‌ها را امری ضروری دانست و گفت: استان مرکزی در توسعه گلخانه رتبه پنجم را دارد و امید است شاهد افزایش بیش از پیش راندمان در این بخش باشیم همچنین انتظار است سهم کشاورزی قراردادی استان باید به ۲۰ درصد برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: فردا (پنجشنبه) این استان شاهد چند رویداد مهم از جمله جشنواره انگور هزاوه، لوبیای خمین و جشن رکوردزنی تولید گندم است.

افزایش بهره وری در گرو تأمین امنیت غذایی است

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: تنها راه تأمین امنیت غذایی افزایش بهره‌وری است بنابراین باید دانش مناسب تولید شود تا از نهاده‌ها به نحو مطلوب بهره‌گیری شود.

غلامرضا گودرزی با اشاره به اینکه کشاورزی باید در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه جایگاه واقعی خود برسد، گفت: هم اکنون ۱۸۰ شرکت در استان مرکزی وجود دارد که ۱۶ شرکت آن در بخش دانش‌بنیان و فناورانه است و این آمار معادل حدود ۹ درصد است که این آمار از میانگین شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه کشاورزی بالاتر است.

وی ادامه داد :۳۸ ایده در مرکز رشد کشاورزی استان مرکزی وارد شده که ۱۹ خروجی داشته و ۱۹ مورد نیز در حال فعالیت است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.