بالاخره، یک ایرانی در آسیا برد!

برترین‌ها چهارشنبه 02 آبان 1403 - 19:33
در شبی که امیرحسین حسین‌زاده موفق به‌ثبت 2 گل شد، تراکتور توانست از سد روشن تاجیکستان بگذرد.

فوتبال ۳۶۰: در شبی که امیرحسین حسین‌زاده موفق به‌ثبت ۲ گل شد، تراکتور توانست از سد روشن تاجیکستان بگذرد.

بالاخره، یک ایرانی در آسیا برد!

رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا 2 شب گذشته فعالیت خود در هفته سوم را آغاز کرد و در حالی‌که سپاهان در قامت یکی از 2 نماینده ایران، شکستی 3 بر یک را در امارات برابر شارجه متحمل شد و شانس صعودش به جمع 16 تیم برتر کم‌رنگ شد، امروز (چهارشنبه) سایر دیدارهای هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا 2 پیگیری شد. در یکی از مهم‌ترین دیدارهای هفته سوم، تراکتور ایران در دیداری بیرون از خانه به مصاف روشن تاجیکستان رفت.

سرخ‌پوشان با تیم‌های الوکره قطر، موهون‌باگان هند و روشن تاجیکستان هم‌گروه شده بودند که نماینده هند به دلیل عدم سفر به ایران برای جدال با تراکتور، با حکم کمیته انضباطی از گردونه رقابت‌ها حذف شد. بعد از حذف موهون‌باگان و عدم برگزاری دیدار تراکتور با حریف هندی در هفته دوم، تراکتوری‌ها در هفته سوم باید در خانه به مصاف روشن تاجیکستان می‌رفتند که با توجه به سلب امتیاز میزبانی نمایندگان ایران و توافق مدیران دو تیم، محل برگزاری بازی رفت‌وبرگشت جابه‌جا شد و امشب تاجیکستانی‌ها میزبان بازی بودند.

دومین برد ۳گله تراکتوری‌ها در آسیا

تیم‌های روشن تاجیکستان و تراکتور تبریز از ساعت 17:30 به وقت تهران با قضاوت داوری از استرالیا در ورزشگاه ملی دوشنبه به مصاف هم رفتند و اتفاق ویژه مسابقه حضور مسعود نظرزاده، روی نیمکت روشن تاجیکستان در قامت سرمربی این تیم بود. شاگردان دراگان اسکوچیچ در تیم تراکتور بازی را مالکانه آغاز کردند و بعد از خلق چند موقعیت نصفه‌ونیمه، تومیسلاو اشترکالی در دقیقه 15، اولین موقعیت جدی گلزنی را به‌دست آورد که دروازه‌بان روشن سد راه گلزنی مهاجم کروات تراکتور شد. حملات سرخ‌پوشان برای رسیدن به گل اول ادامه یافت و سرانجام امیرحسین حسین‌زاده توانست قفل دروازه نماینده تاجیکستان را بشکند.

حسین‌زاده در دقیقه 27 روی ارسال دانیال اسماعیلی‌فر با ضربه سر موفق به گلزنی شد تا تراکتور با یک گل از حریف خود پیش بیفتد. در ادامه حملات تراکتور، حسین‌زاده در دقیقه 32 روی پاس مهدی ترابی صاحب موقعیت گلزنی شد و توانست اختلاف را به 2 گل برساند و درخشش خود را تکمیل کرد. بازیکنان تاجیکستانی در تقلا برای باز کردن دروازه تراکتور بودند اما تلاش‌شان نافرجام بود و در طرف مقابل، سرخ‌پوشان در دقایق پایانی مسابقه نمایشی تهاجمی داشتند که فرصت‌سوزی‌های سریالی امیرحسین حسین‌زاده باعث شد تا نتیجه بازی تغییر نکند و نیمه نخست با برتری 2گله تراکتور به پایان رسید.

شاگردان اسکوچیچ در آغاز نیمه دوم به دنبال آن بودند تا به مانند نیمه نخست نمایشی مالکانه داشته باشند و به شمار گل‌های خود بیفزایند. برخلاف نیمه نخست، بازی در نیمه دوم، کم‌هیجان و کم‌اتفاق دنبال می‌شد تا اینکه در 20 دقیقه پایانی بازی، شرایط تغییر کرد؛ به‌طوری‌که سرخ‌پوشان در تلاش برای رسیدن به گل سوم بودند که سرانجام بعد از فرصت‌سوزی‌های مهدی هاشم‌نژاد و امیرحسین حسین‌زاده، تومیسلاو اشترکالی روی ارسال ریکاردو آلوز در دقیقه 80 موفق به گلزنی شد.

علی نظرزاده و دراگان اسکوچیچ در دقایق پایانی مسابقه، شمایل ترکیب تیم‌های خود را تغییر دادند که روی اشتباه میلاد کُر در آفسایدگیری، تاجیکستانی‌ها در دقیقه (1+90) صاحب موقعیت گلزنی شدند و ماوتور توانست در نقش یار تعویضی بدرخشد و یکی از 3 گل خورده روشن را جبران کرد و توپ را به تور دروازه علیرضا بیرانوند دوخت. بعد از این گل، بازیکنان نماینده تاجیکستان به دنبال آن بودند تا به شمار گل‌های خود بیفزایند اما تلاش‌شان نافرجام بود تا بازی با برتری 3 بر یک تراکتور به پایان برسد.

تراکتور با کسب دومین برد پیاپی در لیگ قهرمانان آسیا 2، 6 امتیازی شد و در صدر جدول گروه نخست این رقابت‌ها قرار گرفت و روشن تاجیکستان هم با پذیرش دومین باخت متوالی، بدون امتیاز قعرنشین گروه است. در هفته چهارم رقابت‌ها، تیم‌های تراکتور ایران و روشن تاجیکستان باید روز شانزدهم آبان‌ماه به میزبانی تراکتور به مصاف هم بروند که هنوز محل برگزاری مسابقه مشخص نیست و در صورت عدم بازگشت امتیاز میزبانی نمایندگان ایرانی، سرخ‌پوشان باید در زمین ثالث به مصاف حریف تاجیکستانی بروند.

منبع خبر "برترین‌ها" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.