دیدار رئیس هلال‌احمر با مدیر منطقه‌ای فدراسیون جهانی صلیب سرخ

خبرگزاری مهر چهارشنبه 02 آبان 1403 - 20:38
در دیدار رئیس هلال‌احمر ایران با مدیر منطقه‌ای فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ بر ضرورت تداوم اقدامات بشردوستانه در لبنان و سوریه تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند در حاشیه بیست و چهارمین نشست مجمع عمومی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر، با الشرقاوی، مدیر منطقه منا فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر، دیدار و گفت‌وگو کرد.

کولیوند در این نشست، به نحوه ارسال اقلام امدادی برای افراد آسیب‌دیده در جنگ لبنان و سوریه اشاره و همکاری داوطلبان در اداره بیمارستان در لبنان به منظور خدمت‌رسانی به مجروحان جنگی را تشریح کرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران در ادامه با اشاره به هدف قرار گرفتن بیمارستان صحرایی ایران از سوی رژیم صهیونیستی تاکید کرد: این حملات، مانع اهداف بشردوستانه ما از کمک رسانی به مردم مظلوم لبنان نمی‌شود. ما وقتی لباس هلال‌احمر را بر تن کردیم، برای کمک به نوع بشر، هم‌قسم شدیم و برای‌مان فرقی نمی‌کند چه کسی و در کدام نقطه از جهان به کمک نیاز داشته باشد؛ آنچه در توان داریم برای کمک به نیازمندان و حادثه‌دیدگان انجام می‌دهیم. همانطور که به مردم حادثه‌دیده ترکیه، تونس، افغانستان، پاکستان، سوریه، مراکش و … کمک کردیم. حتی در جنگ میان اوکراین و روسیه برای کمک به آوارگان جنگی اوکراینی اعلام آمادگی کردیم.

کولیوند افزود: ما در هلال‌احمر ایران همچنان خواستار استقرار در یکی از بیمارستان‌های بیروت زیر نظر فدراسیون هستیم تا بتوانیم به مجروحان جنگی کمک کنیم. برای ارسال اقلام بشردوستانه تحت نظارت فدراسیون، هر وقت که مجوز لازم صادر بشود ما توانایی ارسال کمک‌های مردمی و خیرین ایرانی به لبنان را نیز داریم.

حسام الشرقاوی مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر (منا) نیز در این دیدار با قدردانی از فعالیت‌ها و اقدامات هلال‌احمر کشورمان در لبنان و سوریه گفت: از هدف قرار گرفتن و بمباران بیمارستان هلال‌احمر ایران در مرز سوریه و لبنان بسیار متاسف شدیم. ما قبل از حمله اسرائیل، در مورد انتقال بیماران به بیمارستان صحرایی هلال‌احمر ایران و هماهنگی‌های لازم با صلیب سرخ و وزارت بهداشت لبنان گفت‌وگو کرده بودیم، اما متأسفانه، این بیمارستان مورد هدف قرار گرفت.

الشرقاوی در ادامه تاکید کرد: ما آماده هرگونه همکاری با هلال‌احمر ایران برای کمک به آوارگان و مجروحان جنگی هستیم.

پیگیری حقوقی و بین‌المللی برای بمباران بیمارستان هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در مرز لبنان و سوریه و نیز هماهنگی برای تنظیم و تصویب قطعنامه‌ای در رابطه کمک‌های بشردوستانه فراتر از اقدامات سیاسی در سی و چهارمین کنفرانس بین المللی پیش رو در روزهای آتی این نشست که نتیجه آن جمع‌آوری و ارسال کمک‌ها برای افراد آسیب‌دیده است، از موضوعات مورد تاکید طرفین در این دیدار بود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.