دیدار‌های جداگانه سران و وزرای امور خارجه ایران و امارات

صدا و سیما چهارشنبه 02 آبان 1403 - 20:41

دیدار‌های جداگانه سران و وزرای امور خارجه ایران و امارات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور کشورمان و محمد بن زاید بن سلطان آل نهیان، رئیس دولت امارات متحده عربی در حاشیه نشست سران بریکس در قازان روسیه با یکدیگر دیداری کوتاه داشتند و درباره مسائل و دغدغه‌های دو کشور از جمله ضرورت توقف حملات رژیم صهیونیستی گفتگو کردند.

علاوه بر این دیدار، عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان و عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات نیز دیدار جداگانه‌ای با یکدیگر داشتند.

به گفته آقای عراقچی اولین موضوع گفتگوی مقامات دو کشور ضرورت توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان بود که دو کشور در این خصوص با یکدیگر اشتراک نظر دارند.

وزیر امور خارجه همچنین توضیح داد که در این دیدار‌ها برخی اختلاف‌نظر‌ها فیمابین دو کشور نیز مورد بحث قرار گرفته است و تاکید کرد: به طور طبیعی ما هیچ فرصتی را برای تبیین و دفاع قاطعانه از مواضع و منافع جمهوری اسلامی ایران به ویژه در زمینه مسئله جزایر سه‌گانه ایرانی از دست نمی‌دهیم.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.