خوزستان فقیرترین استان در زمینه آزادراه

خبرگزاری مهر چهارشنبه 02 آبان 1403 - 21:28
اهواز - ربیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، خوزستان را با داشتن تنها ۷۰ کیلومتر آزادراه، فقیرترین استان کشور در این بخش دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی مطورزاده عصر امروز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه استاندار خوزستان که در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: لازم است از رئیس جمهور تشکر داشته باشیم که خواسته مردم خوزستان را محقق کردند و فرزندی از دیار به خون خفته خوزستان برای تصدی این مسئولیت برگزیدند.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما خوزستانی‌ها از تبار مردانی هستیم که در بیعت غدیر به امامت لبیک گفتیم، افزود: امام مدال افتخاری بر سینه تک تک ما آویختند و فرمودند خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد، مقام عظمی ولایت فرمودند خوزستان دروازه و خاستگاه ورود تشیع است لذا این ۲ مدال پرافتخاری که از امامین انقلاب دریافت کرده‌ایم به هیچ استان، گروه و شهر دیگری در ایران داده نشده است درود بر مردمانش که مایه عزت شرف و سرافرازی هستند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان خطاب به وزیر کشور با بیان اینکه ما اعتقاد داریم نفت انفال است و انفال متعلق به همه ملت است، اظهار کرد: ما خزانه‌دار هستیم و تنها یک گله داریم. آیا تاکنون کسی پرسیده که تبدیل، فرآوری و استحصال نفت چه هزینه‌هایی بر مردم خوزستان تحمیل می‌کند؟ آب، خاک و هوا را نابود می‌کند هورها به دلیل این فعل و انفعالات در حال خشک شدن هستند.

مطورزاده افزود: صحبت ما در خصوص نفت این است که هزینه و پیامدهای استخراج نفت را مردم خوزستان به تنهایی به دوش نکشند و همه ملت همانطور که از نفت متنعم هستند، در این زمینه نیز کمک حال باشند.

وی با اعلام اینکه در خوزستان یک پارادوکس وجود دارد و سالیان سال حل نشده است: عنوان کرد: پارادوکس غنی‌ترین استان و در عین حال دارای بالاترین نرخ بیکاری که قابل حل است و یکی از راه‌ها این است که اجازه دهید فرزندان مبتکر، خلاق، تحصیل کرده و متخصص در عین حال مؤمن و ولایت مدار در منصب امور و کارها قرار گیرند.

وی راه و راه آهن را مقوله عجیبی خواند و افزود: مسأله‌ای که باید علاج شود، از سهمیه آزادراه‌های کشور تنها ۷۰ کیلومتر اهواز به بندر امام را داریم و فقیرترین استان در این زمینه هستیم. نقاطی مثل جاده اهواز به ایذه، اندیمشک به اهواز، اهواز به خرمشهر و بصره در حوزه قرار دارند که می‌توانند بارت سنگین توسعه را به پیش ببرند.

به گفته رئیس مجمع نمایندگان خوزستان، در خصوص آب و فاضلاب به رغم اجرای سنگین‌ترین و بزرگترین طرح آبرسانی کشور هنوز نواقصی در طرح وجود دارد. طرح آبرسانی فدک در ایذه و باغملک باید انجام شود.

مطورزاده با بیان اینکه امروزه یک میلیون و ۷۰۰ هزار عراقی برای زیارت گردشگری و درمان وارد خوزستان می‌شوند، تصریح کرد: سهم استان خوزستان از این محل ناچیز است.

وی به مسئله گردشگری سلامت و توریست درمانی در خوزستان اشاره کرد و گفت: باید این را با همت دولت در خوزستان ترویج کرده و ادامه دهیم.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اعلام اینکه مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های نفتی اکنون در تهران متمرکز شده است، عنوان کرد: بار و سهمیه آن چنانی به خوزستان که میزبان نفت است در اختیار قرار داده نمی‌شود. یک طرح ملی و بسیار اثربخشی به نام طرح توسعه غرب کارون برای استحصال یک میلیون بشکه نفت باید در غرب کارون اجرا شود.

وی با بیان اینکه در خوزستان یک مسئله عظیم وجود دارد گفت: تنها کلان شهری که بعد از ۲۰ سال مترو آن به نتیجه نرسیده اهواز است که این از عجایب مسائل کشور است.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان خطاب به وزیر کشور اظهار کرد: نیروهای متخصص، کارآمد، تحصیل کرده و متدین را دستور دهید از مجموعه استانداری شروع شود، به کارکنان استانداری، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها انگیزه دهید تا امیدوار به ترقی در پست‌های مربوطه باشند. از دیگر جاها مدیرانی به استان دعوت می‌کنند در حالی که در این توانمندی در استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: در صنایع بزرگ و بنگاه‌های اقتصادی نیز این مسأله وجود دارد، مقوله‌ای تحت عنوان مدیران پروازی وجود دارد که این‌ها تحقیری برای خوزستان است. شخص در تهران می‌نشیند و می‌خواهد از راه دور صنایع بزرگ پتروشیمی، فولاد، نفت و سایر صنایع را مدیریت کنند که این‌ها مناسب خوزستان نیست، اگر این فرصت را در اختیار مردم و جوانان خوزستان قرار دهند مطمئن باشید آبروی نظام، اسلام و مدیران را حفظ خواهند کرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.