۳۳ هکتار از اراضی ملی در پارسیان استان هرمزگان رفع تصرف شد

خبرگزاری مهر چهارشنبه 02 آبان 1403 - 21:49
بندرعباس-رئیس دادگستری شهرستان پارسیان از رفع تصرف ۳۳ هکتار از اراضی ملی در روستای فارسی از توابع این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین عباسی اظهار کرد: در راستای صیانت از حقوق بیت المال و با توجه به تأکیدات ریاست قوه قضائیه و رئیس کل دادگستری هرمزگان مبنی بر مقابله همه‌جانبه و بدون اغماض با متجاوزان و متعدیان به اراضی ملی و منابع طبیعی و متخلفانی که مبادرت به تغییر کاربری اراضی زراعی می‌کنند، با دستور قضائی، ۳۳ هکتار از اراضی ملی در روستای فارسی رفع تصرف شد.

وی افزود: رفع تصرف این زمین‌ها پس از استعلام از مراجع ذی صلاح و گزارش آن‌ها در خصوص عدم احراز مالکیت متصرفان انجام شده است.

عباسی ارزش تقریبی این اراضی را ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: پس از رفع تصرف اراضی مورد نظر توسط یگان حفاظت از منابع طبیعی، با حضور مسئولان قضائی در محل، این زمین‌ها به بیت المال اعاده شد.

رئیس دادگستری شهرستان پارسیان همچنین تأکید کرد: همه دستگاه‌ها باید ضمن اتخاذ تدابیر پیشگیرانه با تمام توان در جهت پاسداری و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی تلاش کنند و مجموعه دادگستری نیز در این امر خطیر به آن‌ها کمک خواهد کرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.