حضور کارگری و کوهپایه زاده در نشست هیات اجرایی APC/ رشد تعداد شرکت کنندگان در پارالمپیک پاریس

خبرآنلاین چهارشنبه 02 آبان 1403 - 22:21
رئیس کمیته پارالمپیک آسیا از رشد تعداد شرکت کنندگان قاره کهن در پارالمپیک پاریس نسبت به اداوار گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سی و ششمین نشست هیات اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا از امروز چهارشنبه ۲ آبان ماه به میزبانی چین تایپه آغاز شد و غفور کارگری به عنوان مشاور ویژه کمیته پارالمپیک آسیا با همراهی جلیل کوهپایه زاده رییس فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان و رییس کمیته پزشکی و ورزشی APC در این نشست حضور یافته است.

سی و ششمین نشست هیات اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا طی روزهای ۲ تا ۴ آبان ماه با دستور جلسات گوناگون برگزار می شود و در حاشیه آن برنامه های از قبیل بازدید از امکانات و زیرساخت های ورزشی، تمرینات پارالمپین ها، ضیافت شام رسمی به میزبانی کمیته پارالمپیک چین تایپه و ... انجام خواهد شد.

کارگری فروردین ماه سال جاری از سوی هیات اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا به عنوان مشاور ویژه این کمیته منصوب شد.

رشد تعداد شرکت کنندگان در پارالمپیک پاریس

ماجد راشد در جلسه هیئت اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا تعداد ورزشکاران این قاره در پارالمپیک پاریس را ۲۴.۵ درصد اعلام کرد که نسبت به ادوار گذشته با رشد و افزایش تعداد همراه بوده است.

ماجد راشد رئیس کمیته پارالمپیک آسیا در جلسه هیئت اجرایی این کمیته تعداد ورزشکار قاره کهن در پارالمپیک پاریس را ۲۴.۵ درصد اعلام کرد که از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۴ این عدد با رشد و افزایش همراه بوده است‌. همچنین از تعداد مدال های کسب شده در این مسابقات ۴۶۴ مدال مربوط به قاره است که شامل ۱۶۱ طلا، ۱۶۱ نقره و ۱۴۲ برنز می شود.

همچنین رئیس کمیته پارالمپیک آسیا در این نشست گفت: در پارالمپیک پاریس حدود ۱۶۷ کشور شرکت کردند که ۴۷ درصد از ورزشکاران مربوط به ۱۰ کشور بودند که این نشان می دهد ما نیاز داریم ورزش معلولین و جنبش پارالمپیک را توسعه دهیم که این نیز از نکاتی بود که ماجد راشد در این جلسه به آن اشاره کرد.

گزارش روند اقدامات کمیته پارالمپیک آسیا برای برگزاری بازی‌ تا سال ۲۰۳۴

روز نخست سی و ششمین جلسه هیئت اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا امروز برگزار شد و در این نشست اعضای هیئت اجرایی و پنج نفر از مسئولین کمیته های مختلف APC شامل کمیته اخلاق و حقوقی، کمیته ورزش زنان، کمیته توسعه بازی‌ها و ورزش‌ها، کمیته ورزشکاران، کمیته پزشکی و علوم ورزشی در این جلسه حضور داشتند.

کوهپایه زاده رئیس کمیته پزشکی علوم ورزشی APC در خصوص نشست امروز هیئت اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا گفت: در این جلسه مطالب مهمی درباره برنامه استراتژیک ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ APC و در خصوص عملکرد این کمیته در بازی‌های پارالمپیک پاریس مطرح گردید. علاوه بر این، در خصوص بازدید هایی که از محل بازی‌های پاراآسیایی تاشکند که توسط APC صورت گرفته است گزارشی ارائه شد و مسئولین کمیته از امکانات و شرایط محل بازی‌های جوانان ابراز رضایت کردند و پیش بینی شد این رویداد در سطح بالای کیفی برگزار خواهد شد.در این نشست همچنین عنوان شد حدود ۷۰۰ تا هزار ورزشکار در پاراآسیایی تاشکند شرکت کننده حضور دارد.

وی افزود: در ادامه در خصوص رویدادهای مهم دیگری از جمله مجمع عمومی و کنفرانس ۲۰۲۵ کمیته پارالمپیک آسیا و میزبانی آن مطالبی عنوان شد. همچنین درباره مسابقات پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۶ توضیحاتی ارائه شد و در خصوص بازی‌های پاراآسیایی آیچی‌ناگویا توسط "کازاهیرا یاگی" از کشور ژاپن که یکی از نواب رئیس کمیته پارالمپیک آسیا است توضیحات کاملی عنوان شد.

رئیس فدراسیون در پایان گفت: طارق سویی درباره آمادگی برای بازی های پارالمپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس و بازی‌های پاراآسیایی جوانان ۲۰۲۹ و بازی پاراآسیایی ۲۰۳۰ دوحه و بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۳۴ ریاض مطالبی را بیان کرد و از پیشرفت برنامه ها در این مسابقات گفت تا اعضا در جریان موارد قرار گیرند.

253 258

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.