آلمان و اتریش دیپلمات‌های ارشد کره شمالی را احضار کردند

اقتصادنیوز چهارشنبه 02 آبان 1403 - 22:59
اقتصادنیوز: اتریش و آلمان امروز دیپلمات‌های ارشد کره شمالی را در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر حمایت نظامی پیونگ یانگ از روسیه احضار کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت خارجه آلمان کاردار کره شمالی را احضار کرد و در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اگر گزارش‌ها درباره حضور سربازان کره شمالی در اوکراین صحت داشته باشد و این کشور با اعزام نیروهایش از تهاجم روسیه به اوکراینی حمایت کند، این مساله‌ای جدی و نقض قوانین بین‌المللی است.

رویترز گزارش داد، وزارت خارجه اتریش نیز سفیر پیونگ یانگ در وین را احضار کرد و در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما برای ابراز نگرانی شدید خود درباره حضور نیروها و تسلیحات جمهوری دموکراتیک خلق کره در روسیه احضار کردیم.

در این پیام آمده است: این حمایت نظامی در جنگ علیه اوکراین نقض آشکار قوانین بین‌المللی بوده و امنیت اروپا و شبه‌جزیره کره را تضعیف می‌کند.

آلمان از اعضای ناتو، متحد آمریکا و حامی اوکراین در برابر روسیه است. این کشور همچنین میزبان پایگاه‌های نظامی آمریکاست. اتریش نیز هر چند در قبال جنگ اوکراین موضع بی‌طرفی نظامی اتخاذ کرده اما از لحاظ سیاسی از کی‌یف حمایت می‌کند.

نمایندگان کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی حدود سه هزار سرباز به روسیه فرستاده است و قرار است نظامیان بیشتری در آینده اعزام شوند. آمریکا هم روز چهارشنبه برای اولین بار مدعی شد که شواهدی درباره حضور نظامیان کره شمالی روسیه مشاهده کرده است.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا ادعا کرد که کره شمالی نیروهایی را برای کمک به جنگ علیه اوکراین به روسیه اعزام کرده است.

وی گفت: شواهدی وجود دارد که نیروهای کره شمالی در روسیه هستند و این یک مساله جدی است. اینکه نیروهای کره شمالی دقیقا چه کاری انجام می‌دهند، مساله‌ای است که ما باید آن را حل کنیم.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.