تحقق ۱۱۰ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان لنگرود

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 02 آبان 1403 - 23:05
فرماندار لنگرود، با بیان اینکه دستگاه ها نسبت به تحقق تعهد اشتغال سالانه خود اهتمام داشته باشند، گفت: طی دو سال گذشته شاهد عملکرد خوب شهرستان در بخش اشتغال بودیم و تعهد سال ۱۴۰۲ تحقق ۱۱۰ درصدی داشت.

محمدرضا جلالی امروز، دوم آبان ماه در جلسه اشتغال شهرستان لنگرود، با تاکید بر لزوم تمرکز بر اشتغالزایی و ثبت در سامانه رصد اشتغال، اظهار کرد: علاوه بر ثبت اشتغال در سامانه رصد، پایش نیز انجام شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغال باید برای اشتغالزایی هزینه شود، افزود: افراد نباید به بهانه اشتغال، از تسهیلات دریافتی در بخش های دیگر استفاده کنند که در این راستا نیازمند نظارت بیشتر هستیم تا هدررفت در اعتبارات اشتغالزایی ایجاد نشود.

فرماندار لنگرود با اشاره به نقش نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی در اشتغالزایی برای مددجویان تحت پوشش، اضافه کرد: باید به سمت خودکفایی مددجویان برویم.

جلالی ادامه داد: برای برون رفت از مشکلات اقتصادی باید نسبت به تولید اهتمام داشته باشیم، زیرا رونق تولید در بخش های خرد و کلان و داخلی و صادراتی، به اشتغالزایی کمک می کند.

وی با بیان اینکه دستگاه ها نسبت به تحقق تعهد اشتغال سالانه خود اهتمام داشته باشند، گفت: طی دو سال گذشته شاهد عملکرد خوب شهرستان در بخش اشتغال بودیم و تعهد سال ۱۴۰۲ تحقق ۱۱۰ درصدی داشت.

فرماندار لنگرود خواستار پیگیری روزانه دستگاه ها درباره تعهد اشتغال شد و خاطرنشان کرد: دستگاه ها حتما اشتغال ایجاد شده سال جاری را در سامانه رصد ثبت کنند تا بتوانیم تا پایان سال به هدف استانی و شهرستانی برسیم.

وی با بیان اینکه در اشتغالزایی باید توجه ویژه به فارغ التحصیلان داشته باشیم، عنوان کرد: اشتغال فارغ التحصیلان اولویت دستگاه ها باشد، زیرا بخش عمده بیکاری در حوزه فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

جلالی با اشاره به افزایش تحصیلکرده های دانشگاهی در جامعه، بر بهره مندی از علم و دانش در بخش های مختلف به ویژه کشاورزی تاکید کرد و یادآور شد: باید با کمک علم و دانش تولید را افزایش دهیم و مصرف آب را کم کنیم و استفاده از سموم را کاهش دهیم.

فرماندار لنگرود عملکرد سال جاری را تعیین کننده تعهد اشتغال سال آینده دانست و بیان کرد: در بخش مشاغل خانگی نیز آماده تسهیل امور مردم و پرداخت تسهیلات هستیم.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.