رتبه ایران برای تولید علم در زمینه طب مکمل

تابناک چهارشنبه 02 آبان 1403 - 23:31

به گزارش «تابناک»، نفیسه حسینی عصر چهارشنبه در نشست خبری «همایش ملی طب ایرانی طب سوزنی و داروسازی سنتی» که در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد، اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه به طور خاص بندهایی به طب سنتی اختصاص یافته است.

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت افزود: در گذشته افرادی را داشتیم که مورد تأیید وزارت بهداشت در حوزه طب ایرانی نبودند، اما اکنون در سطح استانی و ملی حضور متخصصین طب ایرانی را در رسانه‌ها شاهد هستیم.

وی به نظارت بر فعالیت طب ایرانی و سنتی در فضای مجازی اشاره و اظهار کرد: بحث نظارت و ساماندهی حوزه طب سنتی به طور جدی دنبال می‌شود، ساماندهی بخش فضای مجازی می‌تواند به سازمان یافتن فعالیت‌ها در فضای حقیقی نیز کمک کند.

حسینی گفت: به دلیل اینکه سبک زندگی، کیفیت و تدبیر زندگی شخص باید توسط متخصص طب سنتی مورد بررسی قرار بگیرد، ویزیت یک متخصص طب سنتی طولانی‌تر و بین ۲۰ تا ۴۵ دقیقه و گاهی بیشتر به طول می‌انجامد.

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت اظهار کرد: ویزیت متخصصین طب ایرانی از دو سال گذشته در پوشش بیمه‌ها قرار گرفته و ۵۶ قلم داروی گیاهی نیز تحت پوشش بیمه قرار دارند و مسیر همچنان برای بیمه شدن سایر اقلام و خدمات در سال‌های آینده باز است.

وی افزود: سه خدمت طب ایرانی نیز در صورتی که بیمار خدماتش را از متخصص طب سنتی دریافت کند تحت پوشش بیمه خواهد بود و هدف آن کاهش هزینه‌های مردم است.

حسینی با اشاره به اینکه استفاده از طب ایرانی برای اصلاح سبک زندگی است، افزود: اکنون در سطوح مختلف از طب ایرانی برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود.

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ۵۶ سلامتکده طب ایرانی در کشور دایر است، افزود: از این تعداد ۲۹ مورد دولتی و ۲۷ مرکز خصوصی هستند.

وی با اشاره به اینکه ۵۱۶ متخصص طب ایرانی در کشور حضور دارند، افزود: ۹ دانشکده علوم طب ایرانی و مکمل و ۱۱ گروه متخصصان طب ایرانی در سطح کشور دایر است.

حسینی افزود: ایران برای چهارمین سال پیاپی رتبه چهارم تولید علم را در حوزه طب‌های مکمل و جایگزین بعد از کشورهای چین، هند و آمریکا کسب کرده است.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.