مشکل واحدهای تولیدی ملایر تا دو هفته آینده حل شود

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 02 آبان 1403 - 23:34
استاندار همدان ضمن اشاره به بازدید از واحد فراوری کشمش از جمع‌آوری آزمایشگاه استانداردسازی کشمش در ملایر گلایه کرد و گفت: انگور محصولی پر ظرفیت برای ملایر است و قاعدتا باید در کنار واحدهای فراوری کشمش خدمات مربوط به این محصول از جمله استانداردسازی و مسائل گمرکی ارائه شود تا راه برای تولیدکنندگان شهر جهانی انگور هموار شود.

حمید ملانوری شمسی شامگاه چهارشنبه دوم آبان ماه در شورای اداری شهرستان ملایر که با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، با تاکید بر ضرورت حمایت تولیدکنندگان این محصول در حوزه صدور گواهی های استاندارد، صادرات و فروش، اظهار کرد: هر آنچه سازمان استاندارد و گمرک در حوزه آزمایشگاه و یا در حوزه صدور گواهی ها و فروش و صادرات از شهرستان جمع کردند، باید به شهرستان بازگردند.

ملانوری شمسی تصریح کرد: این خیلی بد است که واحدهای تولیدی کشمش نمی‌توانند برند ملایر را روی بسته‌بندی محصولات خود داشته باشند. ثبت جهانی انگور که مایه افتخار استان و کشور است فقط در قالب بنر، گفتگو و جایزه نیست بلکه حاصل زحمات کشاورزانی است که در زمین کشاورزی سختی می‌کشند تا انگور را تولید و عرضه کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید مسیر را برای کشاورز، تولیدکننده و صنایع تبدیلی و تکمیلی هموار کنیم تا بتواند محصول خوبی تولید کند، گفت: طرح فراز، طرح بسیار خوبی است که مصرف آب را کاهش و تولید را چند برابر افزایش می‌دهد و باید تسهیلات لازم برای اجرای این طرح فراهم و با سرعت اجرا شود تا کشاورز با درآمد و تولید بیشتر، زندگی‌اش را اداره کند.

استاندار همدان با بیان اینکه باید برنامه جامعی برای توسعه صنعت گردشگری تهیه شود، افزود: تعهد ارزی محصولات کشاورزی نه تنها برای کشمش بلکه برای همه محصولات در کشور دچار اشکال شده است و در حال حاضر نه تولیدکننده و نه بازرگان نمی‌تواند محصول را صادر کند بنابراین در بازار داخلی با قیمت پایین‌تری عرضه خواهد شد.

ملانوری شمسی همدان را پایتخت تاریخ و تمدن ایران، استانی مهم و ویژه به لحاظ ظرفیت‌های مهم و دارای مردمانی نجیب و تربیت شخصیت‌های بزرگ و ارزشمند در حوزه ملی و بین‌المللی و نیز دارای ظرفیت‌های مهم در حوزه‌های صنعت، معدن، گردشگری، طبیعت، تاریخ، تمدن و کشاورزی دانست.

وی به محور گردشگری و ظرفیت‌های بزرگ گردشگری و تاریخی استان همدان اشاره و مطرح کرد: ۱۷۰۰ اثر تاریخی مهم در این استان ایجاب می‌کند که در این حوزه بعنوان یک اولویت و محور بزرگ توسعه و پیشرفت استان بطور ویژه ورود و اقدام کنیم و از این ظرفیت در ایجاد اشتغال و تولید ثروت استفاده کنیم.

ملانوری شمسی با بیان اینکه در شهرستان ملایر نیز به تناسب استان ظرفیت‌های گردشگری داریم، افزود: از ۳۰۰ اثر تاریخی ملایر، ۲۱۰ اثر ثبت ملی شده است و کارهای بزرگ هنرمندان خلاق، فعال و  چیره دست این شهرستان در حوزه مبلمان منبت و سایر صنایع دستی در کنار همه جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کمک می کند تا این شهرستان به یک پایگاه مهم گردشگری تبدیل شود.

وی استقبال خوب گردشگران از پنجمین جشنواره مبلمان منبت ملایر و گردش مالی ۱۵۰۰ میلیارد تومانی این جشنواره را نشان دهنده استعداد و توانایی این شهرستان در حوزه صنایع دستی دانست که می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق توانمندتر شود.

ملانوری شمسی ضمن اشاره به بازدید از شهرک تخصصی فروسیلیس ملایر، معادن سیلیس این شهرستان را یکی از ذخایر بی‌نظیر منطقه دانست که باید مورد حمایت ویژه قرار گیرد و تاکید کرد: ظرف دو هفته آینده باید مسیر برای توسعه و تولید این واحدها باز شود.

استاندار همدان به این واحدهای تولیدی قول مساعد داد ظرف دو هفته آینده با اخذ گواهی های لازم از سازمان محیط زیست، بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی به مشکل تسهیلات بانکی شرکت بافتسان ملایر اشاره کرد و قول مساعد داد طی دو هفته آینده این مشکل بانکی نیز برطرف شود و افزود: برای تهیه خوراک اولیه این شرکت نیز جلسه ای با وزیر نفت برگزار خواهیم کرد.

ملانوری شمسی شرکت بافتسان را یکی از واحدهای مهم در تولید نیازهای کشور دانست که بعنوان یک واحد بزرگ با سرمایه گذاری خوب باید حمایت شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز باید مدیریت ریسک و خطرپذیر در راس تفکر مدیریتی استان قرار گیرد، گفت:  مدیر پشت میز نشین و قطع و وصل کن نمی تواند مشکلات مردم را حل کند بنابراین اگر خطر و ریسک نکنیم و قوانین و بخشنامه ها را بومی نکنیم و انعطاف پذیری نداشته باشیم، مشکل مردم حل نمی شود.

ملانوری شمسی اظهار کرد: مدیران باید پر تلاش، پرانگیزه، ریسک پذیر و به دنبال حل مشکلات مردم باشند و تمام توان خود را برای حل مسئله مردم بکار گیرند و راه بسازند و مسیر را درست کنند.

استاندار همدان سرمایه گذاران بخش خصوصی را بزرگ‌ترین خیرین این دوره دانست و گفت: در شرایطی که مشکلات مختلف از جمله تعرفه ارزی، ثبت سفارش، مالیات و بیمه به تولیدکننده  فشار می آورد و در این شرایط تولید می کند، ما نباید به او فشار بیاوریم.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال، تامین معیشت و اقتصاد همه معضلات اجتماعی مردم را حل می کند، خاطرنشان کرد: طبق سیاست های اقتصاد مقاومتی رهبر انقلاب، راه برون رفت از این شرایط مردمی کردن اقتصاد است بنابراین باید سرمایه گذاران بخش خصوصی را بکار بگیریم و سرمایه گذار بجز تولید، هیچ دغدغه‌ای نداشته باشد.

ملانوری شمسی خطاب به مدیران تاکید کرد: زمانی ظرفیت های در اختیار شما بدرد می خورد که برای رفاه حال مردم از آن استفاده کنید  پس ما مسئول حفظ و صیانت از این ظرفیت‌ها برای توسعه کشور هستیم و باید آن‌ها را در اختیار اهلش قرار دهیم.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه باید در کنار بخش خصوصی قرار گرفته و مشکلات را حل کنیم، خاطرنشان کرد: طی دو هفته آینده باید مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی ملایر که امروز مورد بازدید قرار گرفتند، حل شود.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.