مسدودسازی ۳۳۳ صفحه اینستاگرامی به‌دلیل انتشار اطلاعات و تصویر بیماران

دنیای اقتصاد پنج شنبه 03 آبان 1403 - 00:05
قوه قضائیه از مسدودسازی ۳۳۳ صفحه اینستاگرامی به‌دلیل انتشار اطلاعات و تصویر بیماران خبر داد و در ‌این‌باره اعلام کرد: اخیرا انتشار اسناد و اسرار مربوط به بیماران در صفحه برخی از پزشکان و کلینیک‌ها بسیار زیاد شده و حریم خصوصی بیماران را خدشه‌دار کرده است.

مطابق رویه‌های موجود در نظام سلامت کشور، هرگونه اشتراک‌گذاری محتوای تصاویر و فیلم مربوط به بیماران در صفحات مجازی پزشکان نقض حقوق بیماران محسوب می‌شود و مغایر حریم خصوصی افراد است. همچنین براساس ماده۶۴۸ قانون مجازات اسلامی هرگونه افشای اطلاعات توسط اطبا، جراحان، ماماها، فروشندگان دارو و کلیه کسانی که به واسطه شغل یا حرفه خود محرم اسرار می‌شود، جرم‌انگاری شده و مشمول مجازات است. در همین رابطه تاکنون ۳۳۳صفحه اینستاگرامی که اقدام به انتشار تصاویر و فیلم‌های بیماران می‌کردند، توسط اداره نظارت بر درمان مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان معاونت درمان وزارت بهداشت به حوزه قضایی و انتظامی معرفی و اقدامات نسبت به مسدودسازی این صفحات و قطع ارتباط متخلفان با بیماران در معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور انجام شده است.

 

 

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.