تقویت دانش شناختی مردم راهکار مقابله با دشمنان است

خبرگزاری مهر پنج شنبه 03 آبان 1403 - 01:24
سنندج_ مشاور شورای عالی فضای مجازی گفت: شرکت‌های آمریکایی با تولید مستند در مورد غزه بدنبال وارونه نشان دادن وقایع هستند و ما باید دانش شناختی و اطلاعاتی را برای مقابله با دشمنان تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محسن انبیایی شامگاه چهارشنبه در نشست با سازمان‌های مردم نهاد در سنندج اظهار کرد: در استفاده از پیام رسان‌ها رعایت مسائل امنیتی ضروری است و همه باید با نحوه استفاده از ابزارهای دیجیتال آشنا باشند.

وی با بیان اینکه برخی از قوای فکری کودکان از طریق گوشی تقویت می‌شود، افزود: استاندارد زمان استفاده و نحوه بازی کودکان با گوشی باید مورد توجه باشد.

وی خاطر نشان کرد: استفاده بیش از اندازه از تلفن همراه توسط کودکان، نوجوانان و جوانان ضعیف شدن قوای فکری است.

مشاور عالی شورای فضای مجازی کشور اذعان کرد: جنگ موجود بین حق و باطل بوده که باعث شد بزرگانی مانند سید حسن نصرالله را از دست بدهیم.

حجت‌الاسلام انبیایی بیان کرد: کسی که بتواند در عرصه جنگ ترکیبی موفق شود پیروز است و از سال قبل ما صرفاً شاهد جنگ ترکیبی نیستیم بلکه بخش روانی و بخش دیپلماسی و ارعاب در جنگ ایجاد شده است.

وی گفت: جنگ ترکیبی قبلاً تنها یک ایده بود ولی از سال قبل وارد یک مرحله جدید شدیم و در زمان کنونی که هرچیزی از آب، خاک، غذا، دارو و حتی واکسن تبدیل به ابزار صرفاً با وجهه نظامی شده است.

وی بیان کرد: وقتی مقام معظم رهبری اجازه استفاده واکسن فایزر را ندادند ما محکوم به توهم توطئه شدیم.

مشاور عالی شورای فضای مجازی کشور تصریح کرد: اکنون در مقالات علمی اعلام شده که در این داروها فرستنده قرار گرفته در یک مایع دارویی! و وقتی که باید گفت واکسن ترس ندارد ولی اینکه اعلام شده در همان واکسن چه چیزهای وجود دارد و باید ترس داشت نسبت به عملکرد این افراد.

حجت‌الاسلام انبیایی تصریح کرد: یک واکسن خاص به عنوان سلاح استفاده شد که می‌تواند در بدن برخی افراد نظامی یا سیاسی قرار گیرد و اتفاقات عجیب روی قوای فکری آنها صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از انفجار پیجرها یک ناامنی در سطح دنیا قابل مشاهده است، قرار بود ما با وسایل ارتباطی به ایمنی برسیم اما برعکس شد.

وی گفت: رژیم صهیونیستی از این سلاح استفاده کرد و یک پیام فراروی داشت که در نتیجه آن عملیات انتحاری انفجار پیجرها ۳۰ شهید ۸۰ ضربه به ناحیه چشم که جراحی آنها در ایران انجام شد و ۲۰۰ قطع عضو به بار آمد.

مشاور عالی شورای فضای مجازی کشور بیان کرد: اسرائیل شکست خورد و مجبور شد این اقدام را زودتر از برنامه‌ریزی اصلی خود و در این مقطع انجام دهد ولی چون به مرحله پایان رسیدند سریع‌تر اقدام به انفجار پیجرها کرد در حالی که در برنامه‌ریزی اصلی این انفجار قرار بود در ایران، یمن، عراق و سوریه هم انجام شود.

حجت‌الاسلام انبیایی افزود: اسم عملیاتی جنگ را هم به جنگ رستاخیز تغییر داد که یعنی به انتها رسیده و از همه ابزارها مورد استفاده مدرن و به روز استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه ما با چهار فناوری همگرایی نوین روبرو هستیم، افزود: این فناوری‌ها شامل فناوری بیوتکنولوژی یا فناوری زیستی، فناوری اطلاعات، فناوری نانو و بلوغ شناختی که هر کدام جدا جای بحث دارد.

وی اذعان کرد: در حقیقت امکان شناسایی پیجرها نبود چون یک ماده ناشناس به مقدار خیلی کم در آنها استفاده شده بود که قدرت تخریب گسترده‌ای هم دارد.

پیشرفت و ارتقای دانش مانع اقدامات تروریستی می‌شود

مشاور عالی شورای فضای مجازی کشور خاطرنشان کرد: دشمن دنبال این است که در ایران انفجارهایی انجام دهد ولی موفق نشد، پس ما باید پیشرفت کنیم تا مانع اقدامات تروریستی شویم.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با پژوهشگران علوم شناختی گفتند برای ارتقای دانش و جنگ شناختی که همان جنگ روانی است و دستگاه مطالعاتی مردم را از بین می‌برد باید پژوهشگران تمام تلاش خود را به کار ببرند.

حجت‌الاسلام انبیایی اظهار کرد: در یک عملیات نظامی در نوع تغذیه می‌توان همه را مسموم کرد، مسمومیتی متفاوت کوتاه مدت یا میان مدت و یا بلند مدت که مثلاً با آن ترس ایجاد کرد.

وی گفت: در عملیات شناختی، شناخت سیستم ایمنی در مغز را می‌توان دچار اختلال در تصمیم گیری و یا قدرت تصمیم گیری در لحظه کرد و ما امروز وارد این جنگ شناختی شدیم.

وی افزود: وقتی یک فرد نظامی دچار اختلال در قدرت تصمیم گیری در لحظه شود نمی‌تواند واکنش نشان دهد و این بد است و وقتی قوای شناختی کاهش یابد دیگر در لحظه نمی‌توان تصمیم بگیرد.

مشاور عالی شورای فضای مجازی کشور اذعان کرد: ما باید ضعف دشمن را در کنار قدرت‌های آنها بگوییم تا همه به آگاهی برسند.

قدرت جنگ شناختی ایران از موشک و پهبادهای دشمن بیشتر است

حجت‌الاسلام انبیایی یادآور شد: خوشبختانه فصل مشترک تمام احساس خطرهای دشمن ایران است و قدرت جنگ شناختی ایران از موشک و پهبادهای دشمن خطرناک‌تر است.

وی بیان کرد: عملیات مبتنی بر اطلاعات مهمترین حوزه در جبهه مقاومت است و باید بدانیم که حضور ۱۶ سازمان مختلف در آژانس امنیت ملی که خطرناک‌ترین نهاد اطلاعاتی است و با چشم خود همه جا را کنترل بی‌دانش و اطلاعات ممکن نخواهد بود.

وی اذعان کرد: طبق گفته خود این سازمان‌ها در فضای مجازی با لایک هر فرد به شناخت کافی و لازم از آنها می رسند حتی بیشتر از دانش خود فرد نسبت به او و با این ابزار به اطلاعات شخصی افراد می‌رسند و آنالیز کافی پیدا می‌کنند.

مشاور عالی شورای فضای مجازی کشور خاطرنشان کرد: البته باید در نظر داشت که در حین نصب این نرم افزارها امکان دسترسی و مجاز بودن به تمام فایل‌های شخصی از سوی خود فرد ایجاد می‌شود.

حجت‌الاسلام انبیایی گفت: این نرم افزارها اجازه دسترسی دارند و جزو لوازم آمریکایی دسترسی کامل است که وقتی یاهو این اجازه را محدود کرد از دور خارج شد و تلگرام هم چون دسترسی را در ماه‌های اخیر لغو کرد دو ماه رئیس آن در زندان بود و بعد از اجازه دسترسی آزاد شد.

وی افزود: امروز مردم کردستان مؤثر هستند و باید بدانند که شما دانش قوی دارید که در سطح علمی بالا و اطلاعاتی مؤثر است.

مشاور عالی شورای فضای مجازی کشور بیان کرد: بیشترین عملیات و تمرکز دشمن در اینجا وجود دارد و در کل ما باید میزان ضربه پذیری را کمتر کنیم و فعالان سایبری هم همین کار را می‌کنند تا ما همچنان قدرتمند باشیم و در این وضعیت خاص عملیاتی باید قدرتمند بمانیم.

دانش‌آموزان به عنوان راهبران آینده تعلیم یابند

حجت‌الاسلام انبیایی اذعان کرد: لازم است که آموزش و پرورش روی دانش آموزان کار کند و از دانش آموزان رهبران آینده تعلیم دهد، کسانی مانند شهید حسن نصرالله و یحیی سنوار که تا سال‌های سال الگوی جهانی هستند.

وی اظهار کرد: متوسط میانگین برخی قوای شناختی مردم کردستان بالاتر از برخی نقاط کشور است.

وی گفت: آینده جهان اسلام در دست دانش آموزان است که باید برای آنها ایجاد انگیزه شود.

مشاور عالی شورای فضای مجازی کشور یادآور شد: برخی از شرکت‌های بزرگ آمریکا در حال ساخت فیلم و مستندهای در مورد جنگ غزه هستند تا هم وقایع را وارونه نشان دهند و هم به نفع خود آنها را تغییر دهند پس ما هم باید به دانش شناختی و اطلاعاتی بزرگ برسیم.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.