نتانیاهو: من از مکرون بسیار ناامید شدم

خبرگزاری مهر پنج شنبه 03 آبان 1403 - 10:12
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد که جنگ در منطقه خاورمیانه به پایان خود نزدیک می‌شود و از تغییر مواضع فرانسه و قدرت گرفتن حزب‌الله و ایران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه لبنان ۲۴، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در مصاحبه‌ای با شبکه فرانسوی "CNEWS" مدعی شد که رژیم صهیونیستی در مرحله «شروع پایان جنگ» در خاورمیانه قرار دارد، اما اذعان کرد که این جنگ هنوز به پایان نرسیده است.

نتانیاهو همچنین از موضع فرانسه در قبال جنگ ابراز ناامیدی کرد و گفت: «من با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه صحبت کردم و بسیار ناامید شدم».

وی افزود: «در ابتدا حمایت‌هایی از سوی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، دریافت کردیم، اما به مرور زمان، شاهد تغییر موضع وی به سمت دیدگاه‌هایی بودیم که با منافع ما در تضاد است».

در ادامه، نتانیاهو به جنگ با حزب‌الله لبنان اشاره کرد و ادعا کرد که عناصر حزب‌الله از نیروهای یونیفل به عنوان پوشش برای حملات علیه رژیم صهیونیستی استفاده می‌کنند. وی همچنین با مطرح کردن اتهامات بی‌اساس علیه ایران، گفت: «مشکل اینجاست که ایران لبنان را اشغال کرده است، نه اسرائیل.»

نتانیاهو همچنین به جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ اشاره کرد و مدعی شد که نیروهای یونیفل قادر به جلوگیری از ورود تسلیحات به جنوب لبنان نبوده‌اند و حزب‌الله از این فرصت برای تقویت توانایی‌های نظامی خود استفاده کرده است.

وی همچنین با اشاره به حملات اخیر حزب‌الله به مناطق تحت کنترل رژیم صهیونیستی، از جمله حمله به منزلش با پهپاد، ادعا کرد که این رژیم به این اقدامات پاسخ قاطع خواهد داد.

نتانیاهو در ادامه مدعی شد که آتش‌بس می‌تواند فرصتی برای حزب‌الله جهت دریافت تسلیحات جدید باشد و رژیم صهیونیستی هرگز اجازه چنین اتفاقی را نخواهد داد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی از ۲۳ سپتامبر گذشته حملات هوایی خود را علیه مواضع حزب‌الله در ضاحیه جنوبی بیروت و مناطق جنوبی و شرقی لبنان افزایش داده و در پایان ماه عملیات‌های زمینی خود را در جنوب کشور آغاز کرد.

در نتیجه تشدید حملات رژیم صهیونیستی به لبنان، تاکنون ۲۵۷۴ نفر کشته و بیش از ۱۲ هزار نفر زخمی شده‌اند و بیش از یک میلیون و ۳۴۰ هزار نفر آواره شده‌اند که بیشتر آنها پس از ۲۳ سپتامبر به ثبت رسیده‌اند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.