آغاز حراج انبوه سکه از هفته آینده/سکه ۱۴۰۳ به بازار می‌آید+عکس

مشرق نیوز پنج شنبه 03 آبان 1403 - 11:03
با تصمیم بانک مرکزی از هفته آینده تعداد روزهای حراج سکه به سه روز (شنبه،دوشنبه، چهارشنبه) افزایش می یابد و عرضه انبوه سکه آغاز می شود.

به گزارش مشرق، طی روزهای اخیر به دلیل افزایش تنش های سیاسی در منطقه، قیمت طلا و ارز با افزایش محسوسی همراه شده است. رکوردزنی طلای جهانی به همراه نوسانات ارزی مهمترین دلیل ثبت رکوردهای بالا برای قیمت طلا و مخصوصا سکه است.

سکه با حباب بالای ۱۲ میلیون تومان در روزهای اخیر معامله می شود که این موضوع ریسک خرید سکه را افزایش داده است.

فعالان بازار و کارشناسان اقتصادی معتقدند در روزهای پرنوسان و زمانی که اختلاف قیمت خرید و فروش سکه خیلی بالا رفته، نباید خرید انجام داد. چراکه در این ایام به دلیل حباب بالا، هر لحظه امکان ریزش قیمت ها وجوددارد.

البته این اتفاق در روزهای قبل افتاد، سکه از کانال ۵۶ میلیون تومان ظرف کمتر از یک ساعت کانال ۵۴ میلیون تومان بازگشت. این اتفاق بعد از اعلام سیاست جدید بانک مرکزی در بازار سکه روی داد.

بانک مرکزی قصد دارد سکه های جدید و با تاریخ هر سال وارد بازار کند؛ در اولین گام بناست سکه های جدید با تاریخ ۱۴۰۳ وارد بازار شود؛ اطلاعات دریافتی بیانگر آن است که عرضه انبوه سکه های ۱۴۰۳ بزودی در مرکز مبادله آغاز می شود. سکه با تاریخ ۱۴۰۳ در تمام قطعات تمام، نیم و ربع سکه ضرب شده و بزودی وارد بازار می شود.

در ادامه تصویر سکه های جدید با تاریخ ضرب ۱۴۰۳ را مشاهده می کنید؛

بازار سکه و ارز , قیمت سکه , سکه ,

ضمن اینکه از هفته آینده تعداد روزهای حراج سکه به ۳ روز (شنبه، دوشنبه و چهارشنبه) افزایش می یابد و عرضه گسترده سکه از طریق این مرکز نیز انجام می شود.خریداران سکه می توانند از طریق مرکز مبادله نسبت به خرید سکه اقدام کنند.

از ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ تاکنون،۲۴ حراج از طریق سامانه معاملات سکه طلای مرکز مبادله ایران برگزار شده است که طی این حراج ها، در مجموع ۳۸۸ هزار و ۴۷ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان تخصیص داده شده است. سهم ربع سکه از این حجم تخصیص ۲۰۷ هزار و ۱۴۹ قطعه، نیم سکه ۷۳ هزار و ۹۲۳ قطعه و تمام سکه ۱۰۶ هزار و ۹۷۵ قطعه است.

کلیه اشخاص حقیقی با تابعیت ایرانی بالای ۱۸ سال تمام شمسی می‌توانند در این حراج شرکت کنند و حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی مجموعا ۵ قطعه سکه است. به نحوی که می‌توان ۵ قطعه ربع سکه یا ۵ قطعه نیم سکه یا ۵ قطعه تمام سکه، و یا ترکیبی از هر سه شامل تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه باشد که جمع هر سه باهم نباید بیش از ۵ قطعه باشد.

متقاضیان توجه داشته باشند که در هر سفارش خود از انواع سکه، صرفاً می‌توانند یک سفارش فعال داشته باشند؛ به این معنی که متقاضیان برای ثبت سفارش خرید هر نوع قطعه سکه، فقط یکبار می‌توانند تعیین قیمت و تعیین تعداد سکه را انجام دهد.

خاطرنشان می شود، شرکت در حراج های گذشته منعی برای حضور در حراج بیست و ششم ندارد و اشخاصی که در این حراج شرکت می کنند، می‌توانند در حراج های بعدی نیز حضور یابند.

منبع: تسنیم

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.