مورینیو در وضعیت قرمز؛ آقای خاص هم تهدید به مرگ می‌شود؟

همشهری آنلاین پنج شنبه 03 آبان 1403 - 12:24
آقای خاص بلد نیست شاگردان قدیمی خودش را ببرد و هواداران فنرباغچه فصل پیش که تیم‌شان ۹۹امتیاز کسب کرد و دوم شد، سرمربی خود را تهدید به مرگ کرده بودند و حالا با مورینیو همه‌چیز بد است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، امشب هفته سوم لیگ اروپا برگزار می‌شود و مهم‌ترین بازی این هفته دیدار ۲تیم فنرباغچه و منچستریونایتد است؛ ۲تیمی که در وضعیت خوبی به‌سر نمی‌برند و مربیان آنها در خطر اخراج هستند. مورینیو در این بازی باید مقابل تیم سابق خودش بازی کند. به‌نظر می‌رسد دوران این مربی پرتغالی به‌سر آمده باشد، چرا که ترک‌ها به‌تدریج اعتمادشان به مورینیو را از دست می‌دهند. هواداران فنرباغچه فصل پیش که تیم‌شان ۹۹امتیاز کسب کرد و دوم شد، سرمربی خود را تهدید به مرگ کرده بودند و حالا با مورینیو همه‌چیز بد است. ولکان دمیرل، دروازه‌بان اسبق فنرباغچه درباره عملکرد مرد پرتغالی گفته است: «تیم فنرباغچه ترکیبی از ناراحتی و ناامیدی است. همه ما انتظار داشتیم که مورینیو تغییر ایجاد کند اما تیم هیچ تغییری نکرد.»

مورینیو در ۱۷بازی آخرش مقابل تیم‌هایی که قبلا هدایت آنها را بر عهده داشته، فقط ۲برد به‌دست آورده، ۴تساوی و ۱۱شکست. یکی از این دو برد، پیروزی با منچستریونایتد مقابل تاتنهام در اکتبر سال۲۰۲۰ بود. مورینیو در حالی مقابل منچستر قرار می‌گیرد که در این تیم هم کسی به اریک تن‌هاخ اعتماد ندارد اما پیروزی این هفته مقابل برنتفورد تا حدودی بحران را از این مربی هلندی دور کرد.

فنر در ۶رویارویی قبلی با یونایتد یکی در میان بازی‌هایش را برده و باخته. آخرین بار آنها سال ۲۰۱۶ و در مرحله گروهی لیگ اروپا با هم بازی داشتند که تیم ترکیه‌ای ۲ بر یک به پیروزی رسید و حالا نوبت برد منچستر است. منچستر در هر دو سفر اخیر خود به زمین فنرباغچه شکست خورده است؛ دسامبر ۲۰۰۴ با نتیجه ۳ بر صفر و نوامبر۲۰۱۶ با نتیجه ۲ بر یک.

فنر در ۷دیدار خانگی آخر خود در لیگ اروپا نباخته، آنها ۴برد و ۳مساوی داشته‌اند و هر ۴بازی آخر خانگی خود را برده‌اند. منچستر در ۱۰بازی اخیر در رقابت‌های اروپایی با سلطان تن‌هاخ تنها یک برد کسب کرده و ۵بازی را باخته. این تیم در ۵بازی آخر خود نیز برنده نبوده و فقط ۲مساوی به‌دست آورده است. یونایتدی‌ها آخرین بار بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۸۳ و در یک دوره طولانی‌تری، بازی‌های بدون برد پیاپی داشتند؛ ۶بازی.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.