پزشکیان: بریکس، الگوی موفق همکاری برای رهایی از یک‌جانبه‌گرایی جهانی است

نامه نیوز پنج شنبه 03 آبان 1403 - 12:44
رئیس‌جمهور گفت: بریکس توانسته با اهداف بلند خود، به یک الگوی موفق همکاری میان کشورها در صحنه‌های بین‌المللی تبدیل شود.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ظهر امروز(پنج‌شنبه) و یک روز پس از اجلاس اصلی سران بریکس در نشست مشترک رهبران و مقامات ارشد ۹ کشور عضو و ۲۷ کشور دوست بریکس با عنوان بریکس پلاس با بیان اینکه امیدوارم این فضای هم‌اندیشی و تبادل‌نظر گامی در جهت برپایی نظامی عادلانه‌تر و مناسباتی بر مبنای رضایت جمعی باشد،گفت: ائتلاف‌گرایی و ایجاد مناسبات دوستانه، خواسته بسیاری از کشورهاست تا از سلطه یک‌جانبه‌گرایی رهایی یابند.

وی افزود: پایه‌های نظام تک‌قطبی به شدت سست شده و بسیاری از ساختارهای بین‌المللی مانند شورای امنیت و صندوق بین‌المللی پول کارایی خود را به دلیل نفوذ دولت‌های غربی از دست داده‌اند.

رئیس جمهور تاکید کرد: بریکس توانسته با اهداف بلند خود، به یک الگوی موفق همکاری میان کشورها در صحنه‌های بین‌المللی تبدیل شود.

پزشکیان با بیان اینکه دنیای بهتر جایی است که در آن خبری از تحریم، جنگ، تجاوز، کشورگشایی و نسل‌کشی نباشد و چندجانبه‌گرایی جایگزین یک‌جانبه‌گرایی شود،اظهار کرد: در چنین جهانی، برابری به جای تبعیض، شفافیت به جای فریب، و گفت‌وگو به جای جنگ حکم‌فرما خواهد بود.

وی افزود: جهان در سال گذشته با حوادث بسیاری روبرو بوده و مؤلفه‌های صلح و امنیت، به‌ویژه در غرب آسیا، با تهدیدات جدی مواجه شده است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن موازین بین‌المللی و عبور از خطوط قرمز، موجی جدید از خشونت و وحشت ایجاد کرده و برگ دیگری به تاریخ جنایت‌های خود افزوده است.

 

تکمیل می‌شود...

 

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.