نسل جدید کیا اسپورتیج با قیمتی باورنکردنی!

افکار نیوز پنج شنبه 03 آبان 1403 - 12:47
همزمان با آغاز مرحله جدید ثبت‌نام خودروهای وارداتی، شرایط فروش کیا اسپورتیج توربو نیز برای نخستین بار اعلام شد.

قیمت اولیه خودروی تازه وارد  بازار خودرو  کیا اسپورتیج توربو در سامانه یکپارچه ۲ میلیارد و ۱۴۱ میلیون تومان اعلام شده است. البته انتظار داریم قیمت نهایی این خودرو برای مشتریان حدود ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان باشد. کیا اسپورتیج با این قیمت، به رقیبی گران‌تر برای کراس‌اوورهای لوکس و کوچک مونتاژی همچون اکستریم LX تبدیل خواهد شد.

ظاهر نسل جدید کیا اسپورتیج در مقایسه با نسل‌ قبلی آن، کامل متفاوت است؛ دیگر خبری از بدنه کروی‌ و کوچک نیست و ظاهر نسل جدید اسپورتیج یادآور نسخه‌های قدیمی این خودرو است. کیا اسپورتیج درحال‌حاضر نقش نسخه قدبلند کیا K۵ را ایفا می‌کند.

پیشرانه نسل جدید اسپورتیج از نوع ۱.۵ لیتری توربوشارژر با تزریق مستقیم سوخت (TGDi) است. این پیشرانه حداکثر ۱۹۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۳ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. در این خودرو، گیربکس هشت‌سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت را به چرخ‌های جلو برعهده دارد؛ بنابراین اسپورتیج جدید خودروی تک‌دیفرانسیل است و قابلیت آفرود ندارد. سیستم تعلیق مک‌فرسون در جلو و مولتی‌لینک یا چنداتصاله در عقب وظیفه دفع ضربات واردشده به کابین خودرو را برعهده دارند. فضای صندوق‌عقب اسپورتیج نیز ۵۳۸ لیتر است که درصورت تا کردن صندلی‌های عقب به ۲۱۰۰ لیتر افزایش خواهد یافت.

قیمت کیا اسپورتیج درحال‌حاضر چقدر است؟

نسخه‌های مرتبط با نسل سوم اسپورتیج که به‌صورت انبوه وارد بازار ایران شدند، اکنون با قیمت تقریبی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون الی ۳ میلیارد تومان به فروش می‌رسند. قیمت کیا اسپورتیج در نسخه‌های نسل چهارم که کم‌تعداد هستند، به حدود ۴ میلیارد ۱۰۰ میلیون تومان نیز می‌رسد. خرید نسخه‌های قدیمی این خودرو متعلق به نسل دوم نیز حدود ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بودجه نیاز دارد. امیدواریم با واردات انبوه نسل جدید اسپورتیج، بهای نسخه‌های کارکرده این خودرو در بازار کاهش یابد.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.