برتری ترامپ بر هریس در جدیدترین نظرسنجی‌های ملی

مشرق نیوز پنج شنبه 03 آبان 1403 - 14:20
نتایج آخرین نظرسنجی‌های ملی در آمریکا از برتری ترامپ بر هریس در جریان رقابت‌های انتخاباتی این کشور حکایت دارد.

به گزارش مشرق، دو هفته مانده به آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، نتایج نظر سنجی‌های انجام گرفته شده از برتری دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه بر کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات این کشور در جریان رقابت‌های انتخاباتی حکایت دارد.

به گزارش فاکس نیوز، طبق نظرسنجی انجام گرفته شده از سوی وال استریت ژورنال، شانس پیروزی ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی ماه نوامبر آمریکا ۴۷ درصد عنوان شده است در حالی که این رقم برای هریس ۴۵ درصد برآورد شده است.

برتری ترامپ در حالی در نظرسنجی جدید انجام گرفته شده، مشخص شده است که پیشتر در جریان نظرسنحی مربوط به ماه آگوست، هریس دست بالا را در نتایج نظرسنجی‌های به دست آمده داشت.

بر اساس نتایج نظرسنجی انجام گرفته شده از سوی وال استریت ژورنال، از حدود ۱ هزار و ۵۰۰ رای‌دهنده آمریکایی در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۲ اکتبر سوال پرسیده شده است و نتایج به دست آمده نشان داد، امتیاز ترامپ نسبت به هریس ۳ درصد بیشتر است و شانس پیروزی وی در رقابت‌های انتخاباتی افزایش پیدا کرده است.

طبق نتایج این نظرسنجی، نگاه رای‌دهندگان آمریکایی نسبت به کامالا هریس از ماه آگوست منفی‌تر شده است. در حالی که دیدگاه‌ها در مورد ترامپ بهبود پیدا کرده است و حدود ۴۸ تا ۵۲ درصد رای دهندگان عملکرد پیشین وی در کاخ سفید را تایید کرده و مورد حمایت قرار داده‌اند.

حتی در نظرسنجی انجام گرفته شده از سوی فاکس نیوز که در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۴ اکتبر انجام شد، شانس پیروزی ترامپ ۲ درصد از هریس بیشتر برآورد شد.

شانس پیروزی ترامپ در روزهای پایانی منتهی به رقابت‌های ریاست جمهوری آمریکا در حالی افزایش پیدا کرده است که پیش از این تقریبا تمام نظرسنجی‌های انتخاباتی از برتری هریس حکایت داشتند.

با این حال طبق نظرسنجی فاکس نیوز، هریس از هفت ایالت موسوم به میدان نبرد آمریکا، در شش مورد امتیاز بالاتری نسبت به ترامپ دارد. گفته می‌شود کمپین هریس در ماه سپتامبر توانست حدود ۲۲۱.۸ میلیون دلار حمایت مالی جمع‌آوری کند در حالی که این رقم برای کمپین ترامپ تنها ۶۳ میلیون دلار برآورد شد.

منبع: فارس

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.