درخواست آیت الله جوادی آملی از دولتمردان

تابناک پنج شنبه 03 آبان 1403 - 14:32

درخواست آیت الله جوادی آملی از دولتمردان

حضرت آیت‌الله جوادی آملی گفتند: کشور ما دارای منابع طبیعی و ثروت فراوان است. باید جلوی فساد و حقوق‌های نجومی گرفته شود و با مدیریت صحیح از این منابع به درستی بهره‌برداری شود.

به گزارش تابناک به نقل از شفقنا، حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار وزیر کشور دولت چهاردهم و استاندار جدید قم با بیان اینکه مردم ایران مردمی بزرگ و اصیل هستند، اظهار داشتند: “ما” یعنی مردم ایران، نه فقط حوزویان یا دانشگاهیان؛ مردم ایران مردمی بزرگ و بزرگ‌زاده‌اند و این ملت بزرگ باید با بزرگواری اداره شود.

ایشان تأکید کردند: استاندار یک استان باید در ارتباط نزدیک با مردم آن استان باشد و خواسته‌ها و نیازهای آنها را درک کند، نه اینکه تنها به اجرای دستورات بالادستی بپردازد.

ایشان افزودند: مسئولین استانی باید با مشورت نخبگان، حوزویان و دانشگاهیان، برای رفع مشکلات استان تدبیر کنند و در جهت تأمین منابع پایدار برای استان، اقدام لازم را به عمل آورند.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اهمیت درس گرفتن از سیره اهل بیت علیهم‌السلام، بیان داشتند: اهل بیت عصمت و طهارت، راه زندگی را به ما آموخته‌اند. نمونه آن در قرآن کریم ذکر شده است: ﴿وَ یطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلی‏ حُبِّهِ مِسْكیناً وَ یتیماً وَ أَسیراً﴾. اهل بیت غذای خود را به یتیم، مسکین و اسیر دادند. در مدینه که شهر اسلامی بود اسیر مسلمان نداشتیم؛ بلکه اسیران جنگی، کفاری بودند که برای جنگ آمده بودند. حضرت فرمود الآن حکومت به دست ماست، گرچه این اسیر کافر آمده بود تا در جنگ ما را بکشد ولی الآن اسیر ماست و ما باید شکمش را سیر کنیم، مسئولین نیز نسبت به همه مردم ایران با هر عقیده ای مسئولیت دارند و باید به مسئولیت خود عمل کنند.

ایشان همچنین به اهمیت استفاده از منابع طبیعی کشور اشاره کرده و اظهار داشتند: در حدیثی از امیرالمؤمنین نقل شده است  که «مَن وَجَدَ ماءً وَ تُراباً فَافتَقَرَ فَأَبعَدَهُ اللهُ»؛ کشوری که آب و خاک دارد و نتواند خود را اداره کند و نیازمند دیگران باشد، از رحمت الهی دور است. کشور ما دارای منابع طبیعی و ثروت فراوان است. باید جلوی فساد و حقوق‌های نجومی گرفته شود و با مدیریت صحیح از این منابع به درستی بهره‌برداری شود.

در ابتدای این دیدار، دکتر مومنی، وزیر کشور، گزارشی از روند انتخاب استانداران و همچنین سوابق آقای اکبر بهنام‌جو، استاندار جدید قم ارائه کرد و از زحمات استاندار پیشین، جناب آقای سید محمد آقامیری، قدردانی نمود.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.