ترکیه سطح هشدار حمله تروریستی در همه فرودگاه‌ها را بالا برد

خبرگزاری مهر پنج شنبه 03 آبان 1403 - 14:43
مقامات ترکیه اعلام کردند که سطح هشدار حمله تروریستی در همه فرودگاه‌های این کشور بالا برده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، پس از حمله تروریستی اخیر در شهر آنکارا، مقامات ترکیه سطح هشدار حمله تروریستی در همه فرودگاه‌های این کشور بالا بردند.

«علی یرلیکایا» وزیر کشور ترکیه دیروز چهارشنبه اعلام کرد: تلفات حمله تروریستی به مقر شرکت صنایع هوافضای توشاس به ۵ کشته و ۲۲ زخمی رسیده است و ارزیابی‌های اولیه حاکی از دست داشتن حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در این حمله است.

گزارش شده بود که کارگران این مرکز به پناهگاه‌ها اعزام شده و صدای درگیری و تیراندازی همچنان در محل شنیده می‌شود.

«تی وی ۱۰۰» در این خصوص نوشته بود: تصاویری از ورود ستیزه جویان با یک تاکسی در ورودی شرکت توشاش در آنکارا رسانه‌ای شده است.

پس از این حمله بامداد امروز پنج‌شنبه شبکه المیادین به نقل از منابعی اعلام کرد که جنگنده‌های ترکیه مواضع قسد و نیروهای آسایش در شهرک «کراچک» در حومه شمالی استان الحسکه را بمباران کردند.

منابع سوری به المیادین گفته‌اند که پهپاد ترکیه‌ای همچنین یک ایست و بازرسی متعلق به نیروهای آسایش را نیز در مرکز شهر عین العرب در شمال شرق حلب هدف قرار داده است.

این حمله به دنبال آن صورت می‌گیرد که ترکیه نیروهای پ. ک. ک و هم پیمانان آنان را عامل حمله تروریستی امروز در آنکارا اعلام کرده بود.

جنگنده‌های ترکیه‌ای همچنین یک سایت نظامی متعلق به قسد را در خیابان الخلیج در مرکز شهر قامشلی در شمال استان حسکه سوریه هدف قرار دادند.

دولت ترکیه شبه‌نظامیان کُرد سوریه را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده و می‌گوید که از این شبه‌نظامیان با تروریست‌های پ‌ک‌ک در ارتباط هستند؛ سازمان تروریستی «حزب کارگران کردستان» یا پ‌ک‌ک از سال ۱۹۸۴ علیه دولت ترکیه در حال جنگ است و در این درگیری‌ها تاکنون بیش از ۴۰۰۰۰ نفر از دو طرف کشته شده‌اند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.