انقراض؛ درست بیخ گوش 2400 گونه گیاهی کشور !

رکنا پنج شنبه 03 آبان 1403 - 14:51
رکنا: خطر انقراض بیخ گوش 2400 گونه گیاهی کشور قرار دارد.
انقراض؛ درست بیخ گوش 2400 گونه گیاهی کشور !

به گزارش رکنا، تاکنون 8600 گونه گیاهی در ایران شناسایی شده که 2هزار و 405گونه آن در معرض تهدید هستند و از این تعداد ۲۰گونه گیاه در معرض انقراض قرار دارند. برداشت‌های غیراصولی مهم‌ترین دلیل تهدید و در معرض انقراض قرارگرفتن گیاهان است.

برخی گیاهان، نیازمند طی چند سال زمان هستند تا بتوان به خوبی از آنها بهره‌برداری کرد، اما تیغ‌زنی زودتر از موعد، استفاده از شیوه‌های نادرست و غیراصولی در برداشت گیاهان طبیعی موجب از بین رفتن پوشش گیاهی شده است.

رفتار غیرحرفه‌ای در طبیعت در مواجهه با گیاهانی که بیشتر آنها خاصیت دارویی دارند علاوه بر وارد آوردن خسارت به طبیعت منجر به افت کیفی گیاهان دارویی در عرصه‌های طبیعی ایران می‌شود. غیر از آفت هجوم انبوه برای برداشت گیاهان دارویی به عرصه‌های طبیعی ایران، حضور گردشگران و برداشت بی‌رویه گل‌ها و گیاهان توسط آنها و له‌شدن برخی گونه‌ها از دیگر عوامل تهدید گیاهان است.

چرای بی‌رویه دام هم عامل دیگری است که بر گونه‌های گیاهی ایران فشار وارد کرده و برخی گونه‌ها همچون لاله واژگون را در معرض انقراض قرار داده است، اما گیاهان در معرض انقراض ایران کدام‌ها هستند؟

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.