انتقاد شدید پاکستان از رویکرد دوگانه آمریکا

صدا و سیما پنج شنبه 03 آبان 1403 - 16:17
انتقاد شدید پاکستان از رویکرد دوگانه آمریکا
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان طی سخنانی در نشست هفتگی این وزارتخانه بار دیگر از ادامه روند اقدامات یکجانبه آمریکا مبنی بر تحریم شرکت های پاکستانی به بهانه های تسلیحاتی انتقاد کرد.
وی گفت: اقدام اخیر وزارت بازرگانی آمریکا مبنی بر تحریم شروکت های پاکستانی اقدامی غیرقانونی و غیر متعارف بوده و بیانگر سیاست های دوگانه این کشور است.
ممتاز زهرا بلوچ اظهار داشت: فعالیت نهاد های تجاری و تلاش برای تقویت سیستم امنیت و دفاع از حقوق اساسی همه ملت هاست.
این اظهارات درحالی منتشر می شود که وزارت بازرگانی آمریکا ۹ نهاد پاکستانی را به بهانه نقض قوانین کنترل صادرات و توسعه برنامه‌های تسلیحاتی به فهرست سیاه خود اضافه کرد موضوعی که پاکستان درباره آن تاکید دارد تمامی فعالیت‌های تسلیحاتی و نظامی این کشور، از جمله برنامه‌های موشکی و هسته‌ای، تحت قوانین بین‌المللی بوده و واشنگتن با انگیزه‌های سیاسی، رویکردی دوگانه در قبال رژیم‌های جهانی عدم اشاعه اتخاذ کرده است.
این مقام پاکستانی همچنین از نامه نوشته شده توسط کنگره ملی آمریکا در زمینه تحولات سیاسی پاکستان بویژه موضوع حزب تحریک انصاف نیز انتقاد کرده و آن را مداخله غیرقابل قبول در امور داخلی پاکستان داننست.
وی همچنین با توجه به برگزاری نشست مهم سازمان "بریکس" به میزبانی روسیه گفت: بریکس نقش مهمی برای چندجانبه گرایی ایفا می‌کند و اسلام‌آباد مشتاق به عضویت در این سازمان است.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان افزود: اسلام آباد اهمیت زیاید برای نهاد های بین المللی که سعی در تقویت همگرایی اقتصادی و سیاسی در جهان دارند قائل است ازاین رو درخواست رسمی پاکستان برای عضویت در بریکس رسما ارسال شده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.