جنجال شهاب حسینی در جشواره فیلم کوتاه: خارج از روال داوری از برخی فیلم‌ها تقدیر شد! (ویدئو)

فرارو پنج شنبه 03 آبان 1403 - 19:27
حرف‌های شب گذشته شهاب حسینی در اختتامیه چهل و یکم جشنواره فیلم کوتاه تهران جنجالی و پرحاشیه شد. تا جایی که برخی سوتفاهم‌ها هم را به دنبال داشت.  

ماجرای نقدی که شهاب حسینی به جوایز خارج روال جشنواره فیلم کوتاه تهران کرد، به نظر می‌رسد، تقدیر یک استاد از شاگرد بود. 

به گزارش دانشجو، حرف‌های شب گذشته شهاب حسینی در اختتامیه چهل و یکم جشنواره فیلم کوتاه تهران جنجالی و پرحاشیه شد. تا جایی که برخی سوتفاهم‌ها هم را به دنبال داشت. 

این بازیگر مطرح در بخشی از صحبت‌های خود در مورد روال داوری جشنواره چهل و یکم فیلم کوتاه تهران گفت: «خارج از روال داوری شاهد این بودم که از برخی فیلم‌ها در این مراسم تقدیر شد البته اگر فیلم‌های خوبی بودند، ما در هیات داوران به آن‌ها توجه می‌کردیم، اما فیلم‌های خوبی نبودند و با این تقدیرها نمی‌شود، فیلمساز خوب معرفی کرد.». 

اما واقعیت ماجرا این است که وقتی جشنواره خوبی مثل رویداد چهل و یکم فیلم کوتاه تهران برگزار و اختتامیه آن هم به بهترین شکل جلو می‌رود انتظار است که همه افراد به پروتوکول‌ها و قواعد آن پایبند باشند. 

احمدرضا معتمدی که از اساتید و پیشکسوتان سینمای ایران و داور بخش بین‌الملل بود به یکدفعه یاد تقدیر از دانشجو یا شاگرد خود می‌کند که این کار خارج از روال و با تمام احترامی که برای این استاد و پیشکسوت قائل هستیم بر هم زدن قواعد جشنواره است. 

شهاب حسینی با اشاره به این مراسم به نظر می‌رسد به این عمل که با هر منطقی خلاف روال است معترض بود و تشویق شاگرد جایش در کلاس درس دانشگاه است نه در اختتامیه جشنواره با قواعد و آراء داوری که باید همه به آن احترام بگذارند.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.