وحدت در مقابل یکجانبه‌گرایی، رهاورد شرکت در اجلاس بریکس بود

مشرق نیوز پنج شنبه 03 آبان 1403 - 20:32
رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: رهاورد حضورم در اجلاس سران بریکس ایجاد وحدت و انسجام میان کشورها در مقابل یکجانبه گری آمریکا بود.

به گزارش مشرق، مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌های ایرانی مقیم مسکو در فرودگاه بین المللی قازان قبل از عزیمت به تهران، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه رهاورد نخستین سفر وی به روسیه چه بوده؛ گفت: رهاورد حضورم در اجلاس سران بریکس در قازان، انجام مذاکرات و گفت‌وگوها با هدف ایجاد وحدت و انسجام میان کشورها در مقابل تمامیت‌خواهی و یکجانبه‌گری که آمریکا و کشورهای خاصی به دنبال آن هستند، بود.

وی اظهار داشت: در مجموع، تلاش‌های هیأت ایرانی و کشورهای عضو بریکس در راستای برون‌رفت از یکجانبه‌گرایی در جهان بود.

رئیس‌جمهور با اشاره به ملاقات‌های دوجانبه خود گفت: دیدار و تبادل نظر با سران کشورهای عضو گروه بریکس همچنین منجر به تقویت ارتباطات دوجانبه کشورها از نظر اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، علمی و امنیتی با یکدیگر می‌شود.

پزشکیان درباره رهاورد دیدار دوجانبه خود با رئیس‌جمهور روسیه که با تکرار دعوت پوتین از وی برای سفر رسمی به روسیه همراه بود نیز گفت: بنا بر این است که همه تفاهم‌نامه‌های در دستور کار همکاری میان دو کشور آماده شود تا زمانی که به روسیه سفر کردیم، همه آنها به امضاء برسند.

گفتنی است؛ مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران عصر پنجشنبه در پایان سفر سه روزه خود به قازان روسیه و شرکت در اجلاس سران بریکس و بریکس پلاس، راهی تهران شد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.