الگوی گسترش تعاملات ایران با روسیه قابل تعمیم به بلاروس است

تابناک پنج شنبه 03 آبان 1403 - 21:36
الگوی گسترش تعاملات ایران با روسیه قابل تعمیم به بلاروس است
 
به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری میزان - مسعود پزشکیان ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر به روسیه، در دیدار الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، با بیان اینکه دوران یکجانبه‌گرایی و تحریم‌های ظالمانه به پایان رسیده است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها و کشور‌های غربی نیز متوجه این مسئله شده‌اند که اتفاقی در جهان در حال وقوع است که چه بخواهند و چه نخواهند نمی‌توانند تاثیری در وقوع این تغییر بگذارند.
 
رئیس جمهور با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته در جریان این سفر از جمله با رئیس جمهور روسیه و درباره موضوع کریدور راهبردی شمال-جنوب، افزود: قرار است در سفری که در آینده نزدیک به روسیه خواهم داشت، توافق جامع و یکسری تفاهمات مهم دیگر میان مقامات دو کشور به امضا برسد. الگوی گسترش تعاملات با روسیه می‌تواند به بلاروس هم تعمیم یابد.
 
پزشکیان در ادامه با بیان اینکه آمریکا در مقابله با کشور‌های مستقل با ابزار تحریم موفق نخواهد شد، اظهار داشت: امروز دیگر دنیا دنباله‌رو آمریکا نیست و کشور‌های مستقل توانسته‌اند با تعاملات گسترده در بستر‌های متنوع از جمله در اتحادیه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بر تمامیت‌خواهی آمریکا غلبه کنند.
 
رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه شیطنت‌های گسترده و تحریک منطقه به ناآرامی از سوی رژیم صهیونیستی با کارگردانی آمریکایی‌ها انجام می‌شود، گفت: این به هیچ وجه قابل قبول نیست که برخی دولت‌ها از یکسو از جنایات گسترده و کشتار بیش از ۵۰ هزار نفر از مردم بی‌گناه حمایت کنند و از سوی دیگر ادعای دفاع از حقوق بشر داشته باشند؛ ما به دنبال ساختن دنیایی مملو از عدالت و انصاف و به دور از استاندارد‌های دوگانه در مسائل مهمی، چون حقوق بشر هستیم.
 
رئیس جمهور بلاروس نیز در این دیدار با دعوت از دکتر پزشکیان برای سفر به کشورش، خاطرنشان کرد: ما آماده تسریع در اجرای توافقات فیمابین هستیم. دو کشور زمینه‌ها و ظرفیت‌ها متعدد و متنوعی برای گسترش روابط با یکدیگر دارند و آماده تبادل تجربیات و توانمندی‌های متقابل هستیم.
 
الکساندر لوکاشنکو با بیان اینکه بازار‌های بلاروس مشتاق تولیدکنندگان، تجار و محصولات ایرانی هستند، تصریح کرد: راه‌اندازی کریدور شمال- جنوب تاثیر زیادی در تسهیل دسترسی تولیدکنندگان و تجار دو کشور به بازار‌های یکدیگر دارد. بنده کاملا با دولت ایران همدل و قاطعانه پیگیر گسترش بیش از پیش روابط هستیم.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.