ستاره کلمبیا: من باعث اخراج کی‌روش نشدم

ورزش سه پنج شنبه 03 آبان 1403 - 22:46
لوئیس فرناندو موریل، مهاجم کلمبیایی، پس از مدت‌ها درباره عدم صعود به جام جهانی با کلمبیا و اخراج کارلوس کی روش صحبت کرد.

به گزارش "ورزش سه"، لوئیس فرناندو موریل که در حال حاضر برای اورلاندو سیتی در لیگ حرفه‌ای آمریکا بازی می‌کند، از مارس 2022 که در پیروزی 3-0 مقابل بولیوی بازی کرد، دیگر به تیم ملی کلمبیا دعوت نشده است.

این جدایی ناگهانی، به دلیل اینکه رینالدو روئدا به عنوان سرمربی تیم ملی از او دعوت نکرد، باعث گمانه‌زنی‌های زیادی شد چون گفته می‌شد که او با خامس رودریگز دعوا کرده و به همین دلیل دعوت نمی‌شود.

این شایعات از نوامبر 2020 آغاز شدند، زمانی که تیم تحت هدایت کارلوس کی‌روش با نتیجه تاریخی 6-1 از اکوادور شکست خورد و به غیر از جدایی سرمربی باتجربه، اتفاقاتی از قبیل درگیری‌های فیزیکی، توهین‌ها و اختلافات داخلی در رختکن کلمبیا پدیدار شد.

در این میان خامس رودریگز، دیوید اوسپینا، لوئیس فرناندو موریل، یری مینا، خوان گیلرمو کوادرادو، ویلمار باریوس پ ماتئوس اوریبه از جمله بازیکنانی بودند که بیشتر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفتند.

ماجرای دعوای موریل و خامس

پس از تحقیر کلمبیا مقابل اکوادور، انواع و اقسام روایت‌های ژورنالیستی منتشر شد و بدترین آن‌ها از درگیری با مشت در رختکن خبر می‌داد. اما آنچه که خاویر هرناندز بونت، روزنامه‌نگار، نوشته بود از همه بیشتر بازتاب داشت چرا که تایید کرد موریل و خامس، دو بازیکنی بودند که با یکدیگر درگیر شدند.

به گفته رسانه‌ها مشکل از روزهای قبل شروع شده بود. پس از اینکه کلمبیا 3-0 مقابل اروگوئه شکست خورد و سپس همه چیز مقابل اکوادور منفجر شد! در مواجهه با اتهامات تند روزنامه نگاران، خامس رودریگز بیانیه‌ای را برای تکذیب اخبار هرناندز بونت منتشر کرد، این واکنش از کاپیتان مورد حمایت فدراسیون فوتبال کلمبیا و بازیکنان اصلی این گروه قرار گرفت.

2099747

سکوت موریل شکست!

اکنون در پایان اکتبر 2024، در برنامه هابلا دیپورتس "Habla deportes"، عوامل این برنامه توانستند با موریل صحبت کنند و او به غیبت دو ساله خود در تیم ملی اشاره کرد.

موریل گفت:"ماجرا از این قرار نیست که من استعفا داده‌ام یا درهای بازگشت به تیم ملی را بسته ام. می دانم که بازگشت به تیم ملی خیلی دشوار است. دورانی که من در تیم ملی زندگی کردم، خیلی خوب بود، سال‌ها گذشت و فکر می‌کنم تیم ملی چیزی یا کسی را کم ندارد. کلمبیا یک تیم ملی کامل است که با بازیکنانی که جدا می‌شوند یا بازیکنان جدیدی که دعوت می‌شوند، خودش را به خوبی تکمیل می‌کند."

اگرچه به شخص خاصی اشاره نکرد، اما تایید کرد که با بازیکنان کلمبیا ارتباط دارد:"دوست دارم بیرون باشم، از آن‌ها حمایت کنم، آن‌ها را تماشا کنم. آدم هیچ وقت آن در را نمی‌بندد، تا زمانی که بازنشسته شود. یک روزی اگر خدا اجازه بدهد، اگر خوب باشم و بتوانم سهمی داشته باشم، مطمئناً با اشتیاق فراوان به تیم ملی خواهم رفت."

او با توصیه به بازیکنان کلمبیا گفت:"تنها چیزی که می‌توانم به آن‌ها بگویم حفظ اتحاد و قدرت گروهی است، این چیزی است که به آن‌ها اجازه می‌دهد به نتایج خوبی برسند. وضعیت چند سال اخیر در تیم ملی این بوده که وقتی تمرکز صددرصدی داشته باشند، موفق خواهند شد. من خیلی از نبود چنین چیزی زجر کشیدم و در دوره‌های مختلفی همه این را تجربه کردند.",

موریل در این گفتگو به یاد آورد که در زمینه جدایی کارلوس کی روش و بازی مقابل اروگوئه و اکوادور در مقدماتی جام جهانی 2022 قطر درباره او صحبت‌های زیادی کردند.

موریل گفت:"آن‌ها چیزهای زیادی در مورد من گفتند، موارد بسیار بی اهمیتی که ربطی به من نداشت. در بسیاری از مواقع چیزهایی پیش آمد و هنوز هم من را به ساختن اتحادی علیه مربی در رختکن متهم می‌کنند. من را پس از اخراج مربی متهم کردند اما از شکست مقابل اکوادور خیلی چیزها یاد گرفتیم."

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.