لزوم راه‌اندازی بیمارستان در مناطق جنگ‌زده لبنان

تابناک جمعه 04 آبان 1403 - 00:26
به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، رئیس جمعیت هلال‌احمر در دیدار با مدیرکل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ که در حاشیه سی و چهارمین نشست مجمع عمومی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر انجام شد، بر ضرورت راه‌اندازی بیمارستان صلیب سرخ در مناطق جنگ‌زده لبنان و غزه برای کمک به مجروحان جنگی تاکید کرد.
 
پیرحسین کولیوند، در دیدار با پی‌یر رئیس کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ گفت: در منطقه اتفاقات تلخی افتاده و واقعیت این است که با وجودی که غالب اعضای صلیب سرخ و هلال‌احمر، توجه به مسائل بشردوستانه را در اولویت دارند، اما در جنگی که در منطقه جریان دارد، به این مسائل اهمیت داده نمی‌شود، به همین دلیل تمام خاصیت حرفه‌ای کمیته بین‌المللی صلیب سرخ زیر سوال رفته است.
 
وی با بیان اینکه نباید اجازه داد تا هیچ کسی خدشه‌ای به ماهیت وجودی و رفتاری کمیته وارد کند، ادامه داد: امروز هدف از برگزاری این نشست چیست؟ مأموریت ما چیست؟ آیا زمان آن فرا نرسیده است که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به ماموریتش عمل کند؟ این همه قانون در سازمان ملل است، اما چه کاری برای کمک به مردم جنگ زده و بی پناه لبنان و غزه انجام شده است؟
 
کولیوند با اشاره به بازدیدش از روند امدادرسانی در جنگ لبنان و کمک داوطلبانه برای درمان افراد آسیب‌دیده در بیمارستان‌ها، افزود: امروز رژیم اشغالگر اسرائیل به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی حمله می‌کند و اجازه امدادرسانی نداریم. ما برای کمک‌رسانی به جنگ‌زدگان، اقلام زیستی به این بیمارستان منتقل کرده بودیم اما حمله‌های سخت را از نزدیک دیدیم، رژیم صهیونیستی با جدیت نسل‌کشی می‌کند و حتی اجازه کمک‌رسانی را نمی‌دهد.
 
رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: در غزه با نقض فاحش حقوق بشردوستانه از سوی رژیم صهیونیستی مواجه هستیم که بسیاری از دولت‌ها در برابر آن سکوت کرده‌اند، اما ما تمام مصادیق نقض حقوق بشردوستانه را احصا کرده‌ایم تا بر اساس آن اقدام حقوقی شود.
 
وی پیشنهاد داد: باید در مرز سوریه و لبنان مراکز درمانی زیرنظر کمیته بین‌المللی راه اندازی و خدمات بشردوستانه ارائه شود که اگر این کار انجام نشود، تاریخ درباره ما بد قضاوت می‌کند باید به وظیفه‌مان عمل کنیم و به حرفه‌مان احترام بگذاریم. انتظاری که از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ داریم این است.
 
کولیوند با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان صحرایی هلال‌احمر ایران در مرز سوریه و لبنان، ادامه داد: همه تجهیزات آماده پذیرش بیمار بود اما رژیم صهیونیستی با ۱۰ موشک، بیمارستان ما را با خاک یکسان کرد، آیا کمیته نباید از حق جمعیت هلال‌احمر ایران دفاع کند؟ ما از شما انتظار داریم که حمایت کنید تا وظایف بشردوستانه خود را به درستی انجام دهیم.
 
پی‌یر، مدیرکل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز با تشکر از اقدامات جمعیت هلال‌احمر در خصوص مهاجران افغان و با اشاره به وضعیت افراد آسیب‌دیده در لبنان، گفت: ما از اتفاقاتی که در این منطقه افتاده است، متأثر و غمگینیم، بنابراین باید راه‌حل مناسبی برای حل این مشکل پیدا کنیم. امیدواریم در این کنفرانس بتوانیم مشکل، را حل کنیم.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.