سرمربی سابق برزیل گزینه اصلی جانشینی مانچینی!

ورزش سه جمعه 04 آبان 1403 - 01:46
با اعلام برخی از رسانه های مطرح عربستان از جمله کورا، تیته، سرمربی سابق تیم ملی برزیل جزو اصلی ترین گزینه های جانشینی روبرتو مانچینی به حساب می‌آید.

به گزارش "ورزش سه"، سرانجام بعد از ۱۴ ماه پر تلاطم روی نیمکت تیم ملی عربستان، روبرتو مانچینی از سرمربیگری سبزپوشان قاره کهن برکنار شد و حالا شایعات ضد و نقیضی درخصوص انتخاب جانشین او مطرح شده است.

در همین راستا، رسانه معتبر کورا، دقایقی پیش‌ از شانس بالای تیته،‌ سرمربی سابق تیم ملی برزیل برای جانشینی مانچینی خبر داد و او را نزدیک‌ترین گزینه به نیمکت عربستان نامید.

کورا به نقل از روزنامه الریاض عربستان مدعی شد که بلافاصله بعد از اخراج مانچینی، مسئولان فدراسیون عربستان باب مذاکرات جدی با تیته را باز کرده‌اند و احتمال دارد تا ۴۸ ساعت آینده رسما به عنوان سرمربی جدید عربستان معرفی شود.

1777844

نام تیته در حالی مطرح می‌شود که پیش از جدایی مانچینی، خبرهایی مبنی علاقه عربستانی‌ها برای همکاری دوباره به هروه رنارد و یا حتی زین‌الدین زیدان به گوش می‌رسید.

گفتنی است تیته 67 ساله آخرین بار هدایت فلامینگو در سری آ برزیل را برعهده داشته است. او از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲ روی نمیکت تیم ملی کشورش نشست و بعد از شکست مقابل کرواسی در یک چهارم نهایی جام جهانی قطر از هدایت سلسائو برکنار شد. قهرمانی در کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۹ مهم ترین دستاورد او در دوران شش ساله حضور روی نیمکت برزیل بود.

تیته همچنین سابقه فعالیت در فوتبال آسیا با هدایت الوحده و العین امارات را در کارنامه دارد و اگر به عنوان سرمربی جدید عربستان انتخاب شود، چهارده سال بعد از هدایت الوحده بار دیگر به فوتبال آسیا بازخواهد گشت.

گفتنی است تیته بیشتر فعالین خود در دوران مربیگری را با هدایت تیم‌های باشگاهی مطرح برزیل از جمله فلامینگو، گرمیو، کورینتیانس، اتلتیکو مینیرو و پالمیراس پشت سر گذاشته و قهرمانی با کورینتیانس در کوپا لیبرتادورس ۲۰۱۲ بزرگترین‌ دستاورد او در دوران باشگاهی به حساب می‌آید.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.